1p
Hiába vesz előre jegyet, a távolsági buszon akkor se biztos, hogy le tud ülni. 100 kilométert végig állni autópályán pedig nem normális - végre rájött valaki
A Volán társaságok utazási szabályzatának módosítását kezdeményezi egy nagykanizsai önkormányzati képviselő, aki az MTI-vel közölte: szeretné elérni, hogy az 50 kilométernél nagyobb távolságú járatokon senkinek ne kelljen állva utaznia, kötelező legyen minden utas számára ülőhelyet biztosítani.

Halász Gyula (SZDSZ) szerint Zalában, azon belül is Nagykanizsán számos panasz van a Volán járatokra, mert 100-200 kilométeres távolságokat sokaknak állva kell végigutazniuk, ugyanis hiába vásároltak akár teljes árú jegyet, nincs elég ülőhely a buszokon. Ez közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes, főleg autópályán - mutatott rá.

A képviselő szerint elsősorban hétvégenként a mentesítő járatokkal is kevés buszt indítanak a Volánok, az elővételben vásárolt jeggyel rendelkezőket pedig a tolongó utasok nem engedik előre a felszálláskor. Így hiába gyorsabb a vonatnál a busz, méltatlan, hogy a hosszabb távolságokon jó páran csak állva tudnak utazni.

Halász Gyula közölte: a buszos társaságoknak akár szerződéses partnerek bevonásával is biztosítaniuk kellene, hogy mindenki biztonságosan és komfortosan utazhasson. Ezért parlamenti képviselőkön keresztül kezdeményezi, hogy módosítsák a Volán társaságok utazási szabályzatát, rögzítve benne, hogy 50 kilométernél nagyobb távolságra utazóknak a Volán társaságok kötelesek ülőhelyet biztosítani.

A Zala Volán személyközlekedési üzletágának igazgatója úgy látja: valószínűleg nehézkes lenne szabályozni ezt a problémát. Busa Csaba szerint ugyanis tisztázni kellene, hogy mi számít 50 kilométeres utazásnak, az egyes utas által megtett útvonal hossza vagy a busz által megtett távolság.

A jelenlegi rendszerben bizonytalan, hogy egy-egy járatnál hányan várnak felszállásra, ezért kötelező elővételt kellene előírni, hogy pontosan tudható legyen, hány buszra van szükség egy adott távolságon és időben. A jogszabály most azt írja elő, hogy a jármű befogadóképességéig terjed a cégek szállítási kötelezettsége, vagyis, ha valaki már nem fér fel, azt nem kötelesek felvenni - fejtette ki Busa Csaba.

Elmondta még: azokon az autóbuszokon, amelyek nemzetközi vizsgával rendelkeznek, autópályán nem vihetnek álló utasokat, de azok a buszok sem, amelyek emelt sebességgel, 80 helyett 100 kilométeres tempóban közlekedhetnek a sztrádán. Bizonyos típusokon lehetőség van arra, hogy az autópályán is álló utasokat vigyenek, de ezekben a közlekedésbiztonsági szempontoknak megfelelő kapaszkodók vannak - tette hozzá.

A beszállítási panaszok kapcsán közölte: a sorrendet csak akkor tudja biztosítani a sofőr, ha a beszálláskor, vagyis jellemzően 15 perccel indulás előtt ott vannak azok az utasok, akik elővételben vásárolták meg a jegyüket.

Busa Csaba hozzátette, hogy az évente 1,9 millió utazást lebonyolító Zala Volánnál is ismertek a panaszok a zsúfoltság miatt, de ezek nem tömegesek. Jelenleg rásegítő járatokkal, hosszabb, több férőhelyes buszok beszerzésével és menetrendi bővítésekkel tudnak enyhíteni a zsúfoltságon. A diákok nagy száma miatt például Budapestről pénteken esténként egy időben egyszerre öt buszt indítanak Zalaegerszegre és hármat Nagykanizsára.

Terveik között szerepel, hogy kísérleti jelleggel a főváros és a zalai megyeszékhely között napokon belül előfoglalást is biztosítanak, és ezeken a járatokon internetezni is tudnak majd utasaik.

Közlekedési szervezetek tiltakoznak a pénztelenség miatt
A GYSEV terjeszkedne - 600 kilométert akarnak
Újraosztják a magyar vasúti hálózatot
Nem szűnik meg az ingyenes tömegközlekedés
Hív a vasút, vár a MÁV: közel 100 millió reklámra 
Gázolt a Mol-gyors: itt a rekordprofit

MTI

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Az európai kiskereskedelem úgy csökkent, hogy mégis nőtt
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 17:01
Az előző hónaphoz képest szeptemberben csökkent, éves összevetésben nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben.
Makro / Külgazdaság Kiderült, milyen üzleteket kötne Orbán Viktor Donald Trumppal?
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 13:11
Amerikai rakétákat gyártanának Magyarországon?
Makro / Külgazdaság Már megint bezsákolt 108 milliárdot az Orbán-kormány
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 12:44
És még többet is ajánlottak, de megint drágult a finanszírozás.
Makro / Külgazdaság Akár 200 millió is lehet a tét, már lehet előregisztrálni
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 11:11
Csütörtöktől már lehet előregisztrálni a Demján Sándor 1+1 program második ütemére.
Makro / Külgazdaság Súlyos figyelmeztetés érkezett a Nvidia vezérétől MI-ügyben
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 10:48
Trump Kína kezébe adja a győzelmet? 
Makro / Külgazdaság Végre ujjal mutogathatunk Romániára – itt egy friss adat
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 10:06
Már a második hónapja esik a kiskereskedelmi forgalom keleti szomszédunknál.
Makro / Külgazdaság Együtt szállt fapadosra Orbán Viktor és Szijjártó Péter
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 09:08
Irány Washington!
Makro / Külgazdaság 1661 milliárdot költöttünk, de mire?
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 08:46
Friss adatok a magyar kiskereskedelemi forgalomról.
Makro / Külgazdaság Csak első látásra jött jó hír a magyar iparról
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 08:31
Munkanaphatástól megtisztítva már megint csökkent a termelés tavalyhoz képest.
Makro / Külgazdaság Amerikai gázt hoznának Szlovákiába és Ukrajnába
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 08:11
Folynak a tárgyalások.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG