1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Hiába vesz előre jegyet, a távolsági buszon akkor se biztos, hogy le tud ülni. 100 kilométert végig állni autópályán pedig nem normális - végre rájött valaki
A Volán társaságok utazási szabályzatának módosítását kezdeményezi egy nagykanizsai önkormányzati képviselő, aki az MTI-vel közölte: szeretné elérni, hogy az 50 kilométernél nagyobb távolságú járatokon senkinek ne kelljen állva utaznia, kötelező legyen minden utas számára ülőhelyet biztosítani.

Halász Gyula (SZDSZ) szerint Zalában, azon belül is Nagykanizsán számos panasz van a Volán járatokra, mert 100-200 kilométeres távolságokat sokaknak állva kell végigutazniuk, ugyanis hiába vásároltak akár teljes árú jegyet, nincs elég ülőhely a buszokon. Ez közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes, főleg autópályán - mutatott rá.

A képviselő szerint elsősorban hétvégenként a mentesítő járatokkal is kevés buszt indítanak a Volánok, az elővételben vásárolt jeggyel rendelkezőket pedig a tolongó utasok nem engedik előre a felszálláskor. Így hiába gyorsabb a vonatnál a busz, méltatlan, hogy a hosszabb távolságokon jó páran csak állva tudnak utazni.

Halász Gyula közölte: a buszos társaságoknak akár szerződéses partnerek bevonásával is biztosítaniuk kellene, hogy mindenki biztonságosan és komfortosan utazhasson. Ezért parlamenti képviselőkön keresztül kezdeményezi, hogy módosítsák a Volán társaságok utazási szabályzatát, rögzítve benne, hogy 50 kilométernél nagyobb távolságra utazóknak a Volán társaságok kötelesek ülőhelyet biztosítani.

A Zala Volán személyközlekedési üzletágának igazgatója úgy látja: valószínűleg nehézkes lenne szabályozni ezt a problémát. Busa Csaba szerint ugyanis tisztázni kellene, hogy mi számít 50 kilométeres utazásnak, az egyes utas által megtett útvonal hossza vagy a busz által megtett távolság.

A jelenlegi rendszerben bizonytalan, hogy egy-egy járatnál hányan várnak felszállásra, ezért kötelező elővételt kellene előírni, hogy pontosan tudható legyen, hány buszra van szükség egy adott távolságon és időben. A jogszabály most azt írja elő, hogy a jármű befogadóképességéig terjed a cégek szállítási kötelezettsége, vagyis, ha valaki már nem fér fel, azt nem kötelesek felvenni - fejtette ki Busa Csaba.

Elmondta még: azokon az autóbuszokon, amelyek nemzetközi vizsgával rendelkeznek, autópályán nem vihetnek álló utasokat, de azok a buszok sem, amelyek emelt sebességgel, 80 helyett 100 kilométeres tempóban közlekedhetnek a sztrádán. Bizonyos típusokon lehetőség van arra, hogy az autópályán is álló utasokat vigyenek, de ezekben a közlekedésbiztonsági szempontoknak megfelelő kapaszkodók vannak - tette hozzá.

A beszállítási panaszok kapcsán közölte: a sorrendet csak akkor tudja biztosítani a sofőr, ha a beszálláskor, vagyis jellemzően 15 perccel indulás előtt ott vannak azok az utasok, akik elővételben vásárolták meg a jegyüket.

Busa Csaba hozzátette, hogy az évente 1,9 millió utazást lebonyolító Zala Volánnál is ismertek a panaszok a zsúfoltság miatt, de ezek nem tömegesek. Jelenleg rásegítő járatokkal, hosszabb, több férőhelyes buszok beszerzésével és menetrendi bővítésekkel tudnak enyhíteni a zsúfoltságon. A diákok nagy száma miatt például Budapestről pénteken esténként egy időben egyszerre öt buszt indítanak Zalaegerszegre és hármat Nagykanizsára.

Terveik között szerepel, hogy kísérleti jelleggel a főváros és a zalai megyeszékhely között napokon belül előfoglalást is biztosítanak, és ezeken a járatokon internetezni is tudnak majd utasaik.

Közlekedési szervezetek tiltakoznak a pénztelenség miatt
A GYSEV terjeszkedne - 600 kilométert akarnak
Újraosztják a magyar vasúti hálózatot
Nem szűnik meg az ingyenes tömegközlekedés
Hív a vasút, vár a MÁV: közel 100 millió reklámra 
Gázolt a Mol-gyors: itt a rekordprofit

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Úgy tűnik, Matolcsy György a közeljövőben sem fog unatkozni
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 19:53
Távozása előtt napokkal jegyezték be.
Makro / Külgazdaság Gyenge adat érkezett, még nem látszik a fordulat a magyar termelésben
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 18:53
2025 márciusában a szezonálisan kiigazított ipari kibocsátás 0,1 százalékkal emelkedett februárhoz képest, ám a munkanaphatással korrigált éves adat már 5,4 százalékos visszaesést mutatott – közölte a KSH. A szakértők szerint a hosszú távú teljesítmény még mindig elmarad a 2021-es szinttől, a külpiacok gyengesége és az akkumulátorgyártás visszaesése pedig továbbra is fékezi a kilábalást. A kormány a programok bővítésével és nagyberuházásokkal igyekszik ellensúlyozni a külső negatív hatásokat.
Makro / Külgazdaság Megérkezett Trump nagy bejelentése
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 17:50
Trump döntött és bejelentett. 
Makro / Külgazdaság Donald Trump valami nagy bejelentésre készül a vámháborúval kapcsolatban
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 10:01
Csupa nagybetűvel posztolt saját közösségi médiájában arról, hogy sikerült valamit elérni.
Makro / Külgazdaság Magyar Péter szivárogtat: a kormány a béke helyett a háború felé fordult?
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 09:26
Szakítunk a békementalitással és átállunk a háború felé vezető út nulladik fázisára – mondta állítólag a honvédelmi miniszter.
Makro / Külgazdaság Tovább tart a magyar ipar kínszenvedése
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 08:30
Csak egy hajszállal tudott bővülni az előző hónaphoz képest márciusban a magyar ipari termelés – a tavalyihoz képest továbbra is jóval gyengébb a teljesítmény.
Makro / Külgazdaság Lehet, hogy sokkal többet kell várnunk az alacsonyabb kamatokra, mint gondoltuk
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 06:28
A várakozásoknak megfelelő döntést hozta a kamatokról a Fed, de kifejezte aggodalmát a kilátások miatt.
Makro / Külgazdaság Egymásnak ment a kormány és az OKSZ
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 18:01
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint az Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) „hamis állításaival ellentétben” az árréscsökkentés érdemben növeli a kiskereskedelmi forgalmat, így a fogyasztást is.
Makro / Külgazdaság Az EU egészében is csökkent a kiskereskedelmi forgalom
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 15:16
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban éves szinten, februárhoz mérve pedig csökkent.
Makro / Külgazdaság Szóltak Brüsszelben, hogy semmiképpen se adják oda a kért 600 millió eurót Magyarországnak
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 14:31
Szankciós és energiaügyben pedig egyszerűen kikerülnék a magyar kormányt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG