100 éves a magyar autógyártás
Jelenleg Magyarországon 2-3 ezer haszongépjárművet, 140-150 ezer személyautót, és mintegy 3 millió Audi és Opel motort állítanak elő évente. A magyarországi autógyártók és beszállítóik adják a GDP 10, és az export 8,35 százalékát.
A magyar jármű- és alkatrész export az elmúlt 15 évben Magyarországra települt beruházásokon alapszik. Az Audi 2,3 milliárd eurót, a Suzuki 610 millió eurót, míg az Opel 349 millió eurót fektetett be 1990 után Magyarországon.
A "100 éves a magyar autógyártás" című konferencián Dióssy Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára közölte: a magyar járműgyártás sikere - a kis uniós országokhoz, Hollandiához és Írországhoz hasonlóan - attól is függ, hogy termékeit milyen mértékben tudja a külpiacokon értékesíteni, hiszen a belső piaca kicsi. Az sem közömbös szerinte, hogy a mintegy 250 magyar kis- és középvállalkozó beszállító mennyire tud kapcsolódni a multinacionális autó- és alkatrészgyártókhoz. Pozitív példaként említette a Bakony Műveket, a Periont, a Pemüt és a Salglast. Megemlítette, hogy a BMW csoport - bár termelő tevékenységet nem folytat az országban - 2005-ben várhatóan mintegy 600 millió euró értékben vásárol alkatrészeket magyar beszállítóktól.
A Toyota letaszította a Fordot a második helyről