Előreláthatóan márciustól hivatalosan is nevet változtat a Nemzeti Autópálya Zrt. Az új név Nemzeti Infrastruktúra Zrt, amely jelentős feladatbővülést takar: a gyorsforgalmi és közúti beruházások mellett a társaság ezentúl az EU által támogatott vasúti fejlesztések beruházója is. Az új feladat ellátásához a tavaly projektközpontúvá alakított szervezet alkalmas az új vasúti szervezeti egység befogadására.
2007-ben elkészülő autópályaszakaszok
M8 Dunaújvárosi Duna-híd: június 30.
M7 Nagykanizsa - Sormás: július 30.
M7 Zamárdi - Szárszó (a Körös-hegyi viadukttal): augusztus 12.
M3 Görbeháza, Nyíregyháza: szeptember 30.
M0 Keleti szektor, 4. sz. főút-M3 autópálya: december 30.
Az időpontok a kivitelezés határidejét és nem a forgalomba helyezés időpontját mutatják.
Az M0 autópálya továbbépítésével kapcsolatban jelenleg 3+1 nyomvonal került a Környezetvédelmi Szakhatóság elé a 11. és 10. számú főutak közötti északi szektor továbbépítése érdekében. Még februárban kiderül, a szakhatóság mely nyomvonalváltozatot tartja megvalósíthatónak.
Ebben az évben kb. 30-35 milliárd forint jut közúti fejlesztésekre.
Vasúti fejlesztések
A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. feladata az EU támogatások által finanszírozott vasúti beruházások megvalósítása. Csak ebben az évben 70 milliárd forintot költenek kb. 50 km vágány, kapcsolódó villamos felsővezeték és biztosítóberendezés korszerűsítésére. Az elkészült létesítmények javítják a vasúti közlekedés feltételeit, csökkentik a menetidőt.
Négy-öt évet is késhet az észak-erdélyi autópálya
M15, M70, M9 - áprilistól már csak matricával
Miért nem veszünk autópálya-matricát SMS-ben?
Újra lehet matricázni a kocsikat