4-es metró: hosszabb útvonal, több pénz a projektigazgatóságnak
Az állam és a főváros közti tavaly módosított finanszírozási szerződésnek megfelelően már nemcsak a Kelenföldi pályaudvar - Keleti pályaudvar közötti szakasszal, hanem a Baross tér - Bosnyák tér közötti építkezéssel is foglalkoznia kell az igazgatóságnak.
A költségek 62 százalékát személyi jellegű kiadásokra fordítják, ami 29 százalékkal nagyobb a tavalyinál. A jelenlegi 13 fős szervezetet ugyanis öt mérnökkel bővíteni kívánják. Az igen szűkös helyen dolgozó munkatársakat az év első felében tágasabb irodákba költöztetnék, amelyeknek bérleti és üzemeltetési költsége háromszorosa (50 millió forint) a tavalyinak - mondták.
A BKV javaslata rögzíti, hogy a projektirányítási szakemberek iránt nagy a kereslet és ezért a bérek és juttatások iránti elvárások is igen magasak. Ezért az eddigi 13 dolgozóra előirányzott 76 millió forinton felül a tervezett öt mérnökre mintegy 24 millió forintot szánnának. A vezetői prémiummal és a különböző juttatásokkal együtt összességében 165 millió forintot fordítanak személyi jellegű kiadásokra az éves költségvetésükből.
4-es metró: fúrhatják!