1p
Lekörözve a vetélytárs amerikai óriáscéget, a General Motorst, a japán Toyota lesz idén a világ legnagyobb autógyártója - írta a Newsweek magazin.
Lekörözve a vetélytárs amerikai óriáscéget, a General Motorst, a japán Toyota lesz idén a világ legnagyobb autógyártója - írta a Newsweek magazin.

Trónfosztásra készül a Toyota

A Toyota az idén világszerte várhatóan 8,54 millió járművet értékesíti, a General Motors 8,53 milliót, és ezzel a második helyre szorul. A profitban máris kevésbé szoros a verseny: a japán cég tavaly 13 milliárd, míg amerikai riválisa csak 2,5 milliárd dollár többletet termelt. A General Morors a 2005-ös, 10,6 milliárd dolláros veszteség után 33 ezer munkahely megszüntetésével tudott lefaragni 9 milliárd dollárnyi kiadást.
   
A Toyota néhány hete nyitotta meg nyolcadik, 1,3 milliárd dolláros észak-amerikai összeszerelő üzemét Mississippiben, a General Motors ezzel szemben sorra zárja be gyárait. Sean McAlinden, az amerikai Autóipari Kutató Központ közgazdásza szerint Henry Ford óta egyetlen cég sem tudott olyan növekedést produkálni, mint a Toyota. A Newsweek szerint az amerikai és a japán gazdaság két zászlóshajója közötti helycserét sok egyébként fontos részleten kívül az az egyszerű tény magyarázza, hogy a Toyota olcsóbban képes kocsit előállítani, mint a detroiti óriás.
   
A japán cégnek 50 évbe került, hogy elérjen a csúcsra - Amerikában 1957-ben debütált a kicsiny, 60 lóerős Toyota Crown -, de a folyamatos fejlesztés Toyota-filozófiája meghozta a gyümölcsét, a felfelé ívelés töretlen. A Toyota sziklaszilárd hírnevet szerzett, a márka azonossá vált a megbízhatósággal.
   
A távol-keleti márka szuperhatékony gyártási módszert fejlesztett ki, amelyben a munkások például naponta ezerszer ellenőrzik a gyártósorokat a hibák kiszűrésére. A General Motors megpróbálta másolni a módszert, sikertelenül. A Toyoták értékállósága legendás, egy hároméves japán kocsi az eredeti árának az 52 százalékát tartja meg, míg a General Motorsnál ez 43 százalék. Az utóbbi öt évben a Toyota Camry volt Amerika kedvenc autója, ebből tavaly 35 százalékkal többet adtak el, mint a General Motors vezető modelljéből, a Chevy Impalából.
   
A General Motors az utóbbi húsz évben téves fejlesztési úton haladt - írta Newsweek -, a nagyobb a jobb elv jegyében mind hatalmasabb tömegű és erősebb, benzinfaló autókat fejlesztett és gyártott, miközben az üzemanyag csak egyre drágult. A statisztikák szerint a Toyota átlagosan minden autójával 1800 dollárral többet keres, mint a General Motors.
A Toyota ráadásul otthon veri meg a General Motorst: bevételének döntő része amerikai eladásaiból származik, több autót értékesít az Egyesült Államokban, mint Japánban. Miközben a Toyota csak 35 ezer munkással dolgozik Amerikában, a General Motorsnak 122 ezer alkalmazottja van. A japán cég tőzsdei értéke meghaladja a 200 milliárd dollárt, ez 12-szerese a General Motors-részvények értékének.
   
A General Motors mindezek ellenére nem tartja vesztesnek magát, állítólag tárgyalásokat folytat a Chrysler megvásárlásáról. Ezzel az ügylettel egy időre megtarthatná az 1930-as években megszerzett elsőségét, az elemzők ennek ellenére úgy vélik, hogy a Toyota ezentúl már csak a visszapillantó tükrében látja majd a GM-et. A CSM Worldwide magazin becslése szerint a Toyotánál 2013-ban már csaknem 2 millióval több - összesen 10,7 millió-  kocsi készül majd, mint a GM-nél, amelynek termelése 8,9 millió jármű lesz.

Kelet-Európa húzza a Toyotát
Hondának hívják az új japán csodát
Tovább gyorsulhat a hibrid-piac
Több, mint félmillió autót hív vissza a Toyota
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG