A BAA eladása nem befolyásolja a ferihegyi fejlesztéseket
Amennyiben - amint ez már majdnem bizonyos - a spanyol Ferrovial lesz a BAA új tulajdonosa, az nem változtat a Budapest Airport Zrt. közvetlen tulajdonosi körén. A BUD Holding Vagyonkezelő Zrt.-nek változatlan marad a szerződésben rögzített fejlesztési kötelezettsége.
Az idei évre például 14,5 millió euró, jövőre 68,9 millió euró, 2008-ban 65,3 millió euró a szerződésben vállalt fejlesztési ráfordítás. Azt követően 2009-ben 34,7 millió euró, 2010-ben 36,3 millió euró, 2011-ben pedig 40,9 millió euró fejlesztést kell teljesítenie a Budapest Airport Rt. többségi tulajdonosának.
A ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. eladósodásának megengedett mértékét is korlátozza a szerződés, így közvetve korlátot szab a beruházáshoz felvehető hiteleknek is. A szerződés azt is előírja, hogy a szerződéskötést követő 24 hónapon belül legalább két, nemzetközileg elismert hitelminősítőtől kell befektetésre ajánlott hitelbesorolást kapni, és ezt fenntartani egészen 2009-ig.
Szabad a pálya a Ferrovial előtt