A BMW bebizonyítja, a luxus piac nem ciklikus
Az adó előtti eredmény, 1,232 milliárd euró, 32,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 927 milliót.
Igazolva, hogy a luxustermékek piaca távolról sem ciklikus, a BMW folytatta rekordsorozatát: a második negyedévben újabb rekordot ért el mind az értékesítés mind mennyiségben, mind bevételben, és ezzel az első félév eredményei is a legjobbak lettek a cég történetében.
A bevétel, 13,193 milliárd euró, 8,5 százalékkal több a tavalyi második negyedévi 12,159 milliárdnál.
Autókból 355 072-t gyártottak, 3,3 százalékkal többet, motorkerékpárokból 31 531-et, 1,3 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi második negyedben.
Autóikból 365 547 kelt el, 3,2 százalékkal több, motorkerékpárjaikból 37 052, 3 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A BMW autómárkákból 5 százalékkal nőtt mennyiségben az értékesítés, a Rolly Roice-ból 13,2 százalékkal többet, a MINI márkákból 6 százalékkal kevesebbet adtak el, mint egy évvel korábban.
A társaság közleménye szerint a BMW, Mini és Rolls-Royce autók iránti kereslet élénkülésének, valamint a költségcsökkentő intézkedéseknek köszönhetően sikerült ellensúlyozni a nyersanyagok drágulását, illetve a kedvezőtlenül alakuló árfolyamok negatív hatását.
Katasztrofális hónapot zártak az amerikai autógyárak