Számos - a vásárlást megelőző és a vásárlás helyszínén felmerülő - tényezőtől függ az, hogy egy vásárló mely üzletet választja vásárlásának színteréül és ott milyen termékeket vásárol meg. A GfK Hungária Piackutató Intézet legutóbbi, a vásárlás folyamatát figyelemmel kísérő tanulmánya, a Shopping Monitor megállapításai szerint a magyar fogyasztók számára élelmiszervásárláskor legfontosabb az adott üzlet által kínált áru minősége, ára és az árukínálat mértéke.
A kutatásból arra is fény derült, hogy a napi fogyasztási cikkek beszerzési helyéről szóló döntés alkalmával az egyes üzletek árszínvonalán és termékkínálatán túl a vásárlás körülményei is közel azonos súllyal esnek latba. Az üzletek kiválasztásakor például kifejezetten fontos szempont az adott bolt közelsége. A vásárlók ugyanis nem szívesen utaznak sokat, inkább egyéb elvárásaikból engednek.
A megkérdezettek válaszai alapján a közlemény szerint általánosan levonható a következtetés, miszerint a fogyasztók inkább a nagyobb alapterületű üzleteket kedvelik. Ez alól kivételt képeznek, azaz jobban kedvelik a kis alapterületű üzleteket a férfiak, az idősebb korosztály, az alacsony jövedelmű réteg, illetve a kisebb településeken élők. |
Továbbá érdekes megállapítás az is, miszerint az élelmiszerek beszerzésénél az üzletek által nyújtott egyéb, kiegészítő szolgáltatások nem jelentenek plusz vonzerőt az üzlet kiválasztásakor. Ezek a kiegészítő szolgáltatások legkevésbé az 50 év feletti korosztályt és a férfiakat érdeklik. Az is kiderült azonban, hogy minél nagyobb egy háztartás, az üzlet kiválasztásakor annál inkább előtérbe kerülnek az adott bolt által kínált kiegészítő szolgáltatások.
( 1 ) | ( 2 ) | következő >> |