A gagyi és a prémium a menő a gyümölcslépiacon
Az idén felerősödhet a hazai gyümölcslépiacon az a tendencia, amely egyre inkább a kereslet kettéválásához vezethet - írja a Világgazdaság. A cikk szerint ez azt jelentheti, hogy a vásárlások a jó és a gyenge minőségi termékek felé tolódhatnak el, miközben a középkategóriás gyümölcslevek részaránya csökkenhet.
A hazai gyártók minőségi (prémium) márkái előreláthatólag megőrzik piaci szerepüket, de ezzel párhuzamosan a bizonytalan eredetű, olcsó „no name” termékek importja és a kereskedelmi láncok szintén alacsony árfekvésű, saját márkás gyümölcslevei is jelentős teret hódíthatnak - írja a lap. A „no name” áruk behozatala tavaly már elérte a 9-10 százalékot, az üzletláncok részesedése pedig 20 százalék körüli volt. A prémium márkák 50-55 százalékot birtokoltak a 260 millió literes piacon - olvasható az újság mai számában.