A gyerekektől függ, hol vásárolnak
A közlemény szerint egy átlagos magyar háztartás éves szinten mintegy 26 alkalommal vásárol ruházati terméket, ami megfelel a 2004-ben tapasztaltaknak. Ezzel szemben azok a háztartások, amelyekben 15 év alatti gyermek is él, évente átlagosan 35 alkalommal költenek pénzt valamilyen ruházati termékre, illetve cipőre.
Tavaly az átlag magyar háztartás egy vásárlás alkalmával mintegy 4130 forintot költött ruházati üzletben, ami nagyjából a 2004-es év szintjének megfelelő. A még nem kamaszkorú gyermekekkel rendelkező háztartások, gyakrabban vásárolnak ruházati cikkeket, mint egy átlagos háztartás, és az átlaghoz képest viszonylag nagyobb arányban költenek a hipermarketekben és a távol-keleti üzletekben. A gyermekes családok a költésük majdnem ugyanakkora részét, 21 százalékát hagyták az olcsóbb távol-keleti üzletekben, míg 22 százalékát a magasabb árfekvésű ruházati szaküzletben.
Azok a családok, ahol nincs gyermek vagy már kinőtt az általános iskolás korosztályból, az átlagosnál nagyobb arányban ruházkodnak szaküzletekből - butikból, ruházati szaküzletből, illetve márkaboltból. Míg a gyermekes családok a teljes ruházati költésük 22 százalékát hagyják ruházati szaküzletekben, míg más családoknál ez az arány 29 százalék.
Egyharmadával csökkenhet a mosópor-felhasználás