Az útgazdálkodási és koordinációs igazgatóság már megállapított jogsértést firtató kérdésre válaszolva Kóka János elismerte, hogy egyre kevesebb ugyan, de előfordul még hiba. Ugyanakkor jó eredménynek tartotta, hogy az út- és autópálya-építéseknél a kivitelezési díjakat 20-30-40 százalékkal is csökkenteni lehetett az átláthatóbb szabályozásnak és a versenynek köszönhetően.
Kóka János szerint fontos lenne, hogy még ebben a kormányzati ciklusban megszülessen a törvény, amelynek kodifikációja a széleskörű politikai és társadalmi egyeztetést követően 2008-ban kezdődhet. Kóka János hangsúlyozta: javítani kell a költségvetés tervezésén, teljes körű szemléletváltásra van szükség ezen a területen. A bázis alapú tervezést ugyanis fel kell hogy váltsa a feladatfinanszírozáson alapuló tervezés. Fontosnak nevezte a miniszter a felelősségre vonás kérdésének megjelenítését is, és utalt arra, hogy egy új pártfinanszírozási törvényben a párt vezetőjének is bizonyos mértékig felelősséget kellene vállalnia.
Kovács Árpád a közpénzügyi szabályozással összefüggésben hangsúlyozta, hogy egy ilyen új törvény bevezetését részletes hatásvizsgálatnak kell megelőznie, amelyre az ÁSZ már nem alkalmas. A feladatot az igazságügyi és a pénzügyi tárcának kell kidolgoznia. Hozzátette: ez a törvény olyan technikai jogszabály lehet, amely visszahat a pártfinanszírozásra, az adórendszerre, illetve a gazdaság valamely területére. Hangsúlyozta a közélet átláthatósága növelésének fontosságát, ismertette: az EU-ban az állami korrupció által okozott kár mintegy 200-300 milliárd eurót is elérhet, ennek néhány tizedes lefaragása is már nagy eredmény.
Kisebbségi kampány: botrány és verekedés a romáknál
Az elmúlt két évben minden rosszabb lett?
Tárcaközi bizottság segít a korrupció feltárásában
A litvánok után a magyarok a legkorruptabbak