A Malév is emeli pótdíjait
A kommunikációs igazgató beszámolt arról, hogy a jelentős, tonnánként mintegy 36 százalékos átlagár-növekedés miatt a társaság kerozinköltségei az idén az első fél évben megközelítően 5,7 milliárd forinttal növekedtek az egy évvel korábbihoz képest.
Emlékeztetett rá, hogy a Malév a nemzetközi gyakorlathoz is igazodva két éve kényszerült menetrend szerinti járatain bevezetni a kerozinpótdíjat. Az azóta eltelt időben a légitársaság folyamatosan figyelemmel kíséri a nyersolajárak változását, valamint a nemzetközi piaci helyzet alakulását, és ehhez igazítja a pótdíj mértékét - tette hozzá.
A Malév útvonalain differenciált pótdíjat alkalmaz: az európai útvonal-szakaszokon ez 19 euró, a tengerentúliakon pedig 45 euró. A Malév jelenleg vizsgálja, hogy mely útvonalakon és milyen mértékben szükséges a kerozinpótdíj mértékének korrekciója.
A Brent nyersolaj a legközelebbi határidőre az eddigi csúcsát hétfőn napközben érte el, hordónként 78,64 dolláron, tavalyi rekordja 2005. augusztus 30-án volt, szintén napközben 68,89 dolláron. A Brent legközelebbi határidejének tavalyi utolsó ára, 58,98 dollár, 45,77 százalékkal volt magasabb a 2004-et záró 40,46 dollárnál.
Két nap múlva pótdíjat emel az Air France