A Mohamed-karikatúrák tönkrevágták a dán tejipart
Az egyik legjobban érintett tejüzem, az Arla dán-svéd szövetkezet, amelynek egyik legnagyobb exportpiacán, Szaúd-Arábiában február eleje óta mintegy 80 százalékkal csökkentek az eladások. A Mohamed karikatúrák miatt termékei ellen indított muzulmán fogyasztói bojkott 53 millió eurós veszteséget okozott az Arlának február végéig, az összeg közel áll a legutóbb nyilvánosságra hozott 2004.évi éves nyereségének értékéhez.
A vállalat reményét fejezte ki, hogy az év végére talán sikerül majd korábbi éves forgalmának felét elérnie. Mint közölte, a forgalomból a szaúdi bojkott éves szintre vetítve több mint 400 millió eurónyit vehet ki.
Egy, a Danske Bank elemzője által korábban készített számítás szerint, ha húsz jelentősebb fogyasztást képviselő muzulmán országban teljesen beszüntetik a dán cikkek, szolgáltatások vásárlását, az egy év alatt 1,3 milliárd euró körüli üzleti veszteséget okozhat Dánia cégeinek.
A világ legjobb befektetési területei - Dánia a nyerő
A dán gazdaság megérzi a Mohamed-karikatúrákat