A rumháború után a tequiláért megy a harc
A tequila világpiacát 117 millió liter körülire (13 millió rekesznyire) becsülik, az eladások mintegy háromnegyede jut az észak-amerikai kontinensre. Az ital eladásai világméretekben tíz év alatt megkétszereződtek. A vezető Cuevo márka (6 millió rekesz évente) a brit Diegeo vállalaté, a Sauza márka az amerikai Fortune Brands-é.
A feltörekvő márka a Herradura, mexikói családi vállalkozásé. Amerikai piaci hódítását a francia Pernod-Ricard szeretné egyengetni. A Bacardi azonban presztizskérdést csinál a térségbeli - értsd közép-amerikai - márkák megszerzéséből, és ősi ellenségének tekinti a Pernod-Ricard-t, miután az elvitte a kubai rumot, a Havanna Club-ot előle. A francia egyébként már rendelkezik tapasztalatokkal a tequila-piacon: a jól ismert Olmeca is az övé, néhány más mexikói tequilamárka mellett.
Ez aztán túlszámlázás: tequila 225 ezer dollárért