A Volvo megveszi a Nissan Dieselt
A svéd Volvo teljes egészében megveszi a japán Nissan Diesel teherautógyárat, s ezzel jelentősen erősíti piaci pozícióit Ázsiában. A svéd járműipari csoport a globális terjeszkedés jegyében korábban már megvett két márkát: az Egyesült Államokban a Mack Trucks, Európában a Renault Trucks tartozik hozzá.
A Volvó 810 millió eurót ajánlott a japán cégért, amelyben eddig 19 százalékos részesedése volt. A tulajdonhányad növelése még hatékonyabbá és jövedelmezőbbé teszi a két vállalatcsoport együttműködését.
A Volvo a világ második számú teherautó-gyártó csoportja a DaimleChrysler után, a Nissan Diesel Japán negyedik legnagyobb teherautó gyára, részesedése 24 százalék a nehéz, és 15 százalék a középkategóriás teherszállító járművek piacán. A Volvo 20-25 százalékos piaci részesedést célzott meg Japánban, ugyanannyit, amekkorával Amerikában és Európában rendelkezik. A Nissan 2005-ben 42 ezer, a Volvo 215 ezer teherautót gyártott, a DaimlerChrysler 529 ezret.