A Kommerszant szerint az adásvételi szerződést egy héten belül aláírhatják, de az ügylet lezárása másfél hónapig eltarthat. A 160 millió eurós összérték magába foglalja a közvetlen kifizetéseket, a Malév adósságával kapcsolatos kötelezettségeket és alaptőkéjének emelését - feltételezte az orosz lap, hozzátéve: mindennek finanszírozásában az orosz állami Vneshekonombank az AirBridge partnere.
Az új tulajdonosnak másfél-két év alatt nyereségessé kell tennie a légitársaságot, 2015-ig meg kell háromszoroznia az utasforgalmat, s át kell ütemeznie és tíz éven belül ki kell fizetnie a Malév adósságát - mondták a Kommerszantnak az AirBridge háza táján.
A Malév ellenőrzés alá vonása a harmadik és egyben a legdrágább projektje Abramovicsnak, aki pedig már eddig is jelentős adósságokat halmozott fel - mutatott rá Pjotr Grisin, a Renaissance Capital befektetési bank elemzője az MTI kérdésére. |
Abramovics másik projektje: az első orosz diszkont légitársaság létrehozása. A fapados Sky Express - amelynek nincs többségi tulajdonosa, de állítólag Abramovicsé benne a legnagyobb részvényhányad - hétfőn indítja első járatát Moszkvából (Vnukovo) Szocsiba, s áprilisig nyolcra akarja szaporítani meglévő két Boeing-737-esét. Bár a Sky Express kis projekt, a beindítás mindig költséges - jegyezte meg Grisin.
Orosz elemzők szerint a Malévhoz való tulajdonosi kötődéssel az AiRUnion jogi lehetőséget kap a (már nyitott égboltú) Európa és Oroszország közötti, agyonregulázott tranzit szűk keresztmetszetének leküzdésére. A Malév - amely az egyik kijelölt légi fuvarozó Moszkva és Budapest között a kettő közül - nemzeti légitársaság marad. Így az AiRUnion könnyebben állapodhat meg az orosz és a magyar hatóságokkal járathálózatának a Malévéval való összekötésében és a két ország közötti járatok számának jelentős növelésében.
Ettől azonban az adósságok nem tűnnek el, s ezeket Abramovics a Malév átvételével tovább halmozza egy olyan ágazatban, ahol nagy befektetések szükségesek, a jövedelmezőség alacsony és a nagy projektek kockázatosak - ecsetelte Grisin. |
Végül a Malév ellenőrzése új adut adhat Abramovics kezébe az AiRUnion fúziójának meggyorsításához. A Kreml ugyanis támogatja az orosz cégek európai terjeszkedését, s áldása nélkül egy ilyen ügylet nem jöhet létre. Ez tehát puhíthatja az orosz vagyonügynökség bürokratáinak ellenállását a magánrészvényeseknek kedvező fúzióval szemben.
Abramovicsé lehet a Malév
Malév-privatizáció: két kérő maradt talpon
Eposzt írnak Abramovics hőstetteiről
Abramovics az új orosz fapadosban is érdekelt