Alitalia: elcsúfították a menyasszonyt
Az Alitalia üzemi vesztesége tavaly körülbelül 380 millió euró volt, a korábban várt 221 milliós hiány helyett, közölték a társaságnál előzetes becslésként. A növekvő veszteséget a sztrájkokkal, a munkaköltség csökkentésének meghiúsulásával, az üzemanyag drágaságával és az olcsó jegyes légitársaságok versenyével magyarázták. A cégnek utoljára 2002-ben volt profitja.
Tényként közölték, hogy az üzemi hiány novemberrel bezárólag 197 millió eurót ért el. Az év végén 1,026 milliárd euró volt a cég adóssága. Hozzátették: a rendelkezésre álló forgótőke "jóval több mint egy évi" működést tesz lehetővé.
Az olasz kormány egy hónapja, december 29-én hirdette meg hivatalosan az Alitaliát: január 29-én estig az Alitalia legalább 30,1 százalékára, illetve legföljebb 49,9 százalékára - ez a teljes állami részesedés - licitálhatnak legalább 100 millió eurós alaptőkéjű érdeklődők.
A licitálóknak vállalniuk kell, hogy a csőddel fenyegetett légitársaság legalább 30,1 százalékát megtartják az üzleti tervük megvalósításáig, és fenntartják az Alitalia nemzeti jellegét. Az elbírálásban nagy súllyal esik latba a vevő üzleti terve az Alitalia "újraindítására és fejlesztésére". A légitársaság piaci tőkeértéke 1,37 milliárd euró. Ha hétfő estig nem sikerül vevőt találni, akkor nyilvános, tőzsdei kibocsátással próbálják majd eladni az állami részt, közölték az olasz pénzügyminisztériumban korábban.
A franciáknak egyelőre nem kell az olasz légitársaság
Az Alitaliára fáj a Rotschild foga