Átalakuló városrehabilitáció Budapesten
A kabinet elé került előterjesztésből kitűnt, hogy a jelenlegi szabályozás alapján szinte az egész város valamilyen kritérium szerint krízisterületnek tekinthető. Ezek körét speciális szempontok alapján szűkítik a végleges városrehabilitációs programban.
A városerhabilitáció során a szakértők a belső városrészek megújítását, az építészettörténeti értékek megőrzését állami felelősségvállalással szorgalmazzák. A jelenlegi kerületi szociális rehabilitáció képezné a jövőben a komplex városrehabilitációt, amihez EU-forrásokat remélnek.
Áttekintette a kabinet azokat a projekteket, amelyeket 2007-2013 között az EU kohéziós alapjának segítségével valósítanának meg. Ennek során felmerült például, hogy a 4-es metró beruházási költségeinek jó részét, mintegy 270 milliárd forintot miként lehetne az EU kohéziós forrásaival kiváltani. Ha ez nem sikerülne, akkor ezt a 270 milliárd forintot más projektekre, például az 1-es villamos, valamint a budai rakparti villamos vonalának meghosszabbítására, és a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos pálya visszaállítására lehetne fordítani.
Mire vesz fel Budapest 25 milliárdos hitelt az OTP-től? (hanganyag)