1p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az élelmiszerek forgalmazásából már csaknem 20 százalékot hasítanak ki a diszkontok. Az Aldi még csak most jön.
Az élelmiszerek forgalmazásából már csaknem 20 százalékot hasítanak ki a diszkontok. Az Aldi még csak most jön.

A megszorító intézkedések ellenére az élelmiszer árak a 2006 augusztus-novemberi időszakban általában a négy évvel korábbi szinten mozogtak, míg a háztartási vegyiáruk árszintje ebben az időszakban 10 százalékkal csökkent - áll az ACNielsen legfrissebb felmérésében. A piackutatók tapasztalatai szerint a kereskedelem koncentrációjának, a modern bolttípusok előretörésének, és az ezzel járó akcióknak köszönhető az átlagos fogyasztói árak stabilitása, sőt némi csökkenése.

A bolttípusok közül élelmiszernél a diszkontok és a hazai láncok növelték piaci részesedésüket az önálló kis boltok rovására. A háztartási vegyiárunál a drogériák és a diszkontok erősítették piaci pozíciójukat. Itt viszont a hazai láncok és az önálló kis boltok részaránya csökkent 1-1 százalékponttal.
A diszkontok az élelmiszerek forgalmazásában erősítették pozíciójukat
: 18 százalékra növelték piaci részesedésüket 2005 november-2006 októberben, az előző időszak 16 százalékával szemben, a növekedés elsősorban a Lidl piacra lépése okozta. Az Aldi várható piacra lépése tovább gerjeszti majd a versenyt - teszik hozzá. Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból az egy évvel korábbi 9 százalékos részesedésről kerekítve 10 százalékra lépett előre a diszkont.

A "hard diszkontok" terjeszkedésének egyik következménye, hogy növekszik a kereskedelmi márkás termékek piaci részesedése. Az ACNielsen által felmért élelmiszerekből a diszkont eladás 33 százaléka jutott saját márkás termékekre 2004 december-2005 novemberben, egy év múlva pedig már 45 százalék. A "non food" kategóriákban is erősödtek a diszkontok kereskedelmi márkái: értékben mért eladásuk a diszkontokban az előző évben még 36, de 2005 november-2006 októberben már 46 százalék.

Az ACNielsen által felmért élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben 7 százalékkal 1.000 milliárd forint fölé nőtt tavaly,  a háztartási vegyiáruké 5 százalékkal nőtt tavaly.
Az ACNielsen által felmért 86 élelmiszer kategória együttes évi forgalma meghaladja az 1.050 milliárd forintot. Élelmiszerből a kiugróan legnagyobb növekedést a mélyhűtött, félkész, rántanivaló sajtból regisztrálták, 131 százalékkal, de forgalma még így sem érte el a fél milliárd forintot. Utána az energia- és sportital következik 43, a jégkrém 35 és a jegeskávé 34 százalékos növekedéssel. Az energia- és sportital, valamint a jégkrém a diszkont csatornában bővült saját márkás kínálatnak és az alacsonyabb áraknak köszönheti az emelkedést. A mélyhűtött termékek gyorsütemű növekedésének fő oka szintén a diszkontok saját márkás offenzívája - jegyzik meg.

A legnagyobb forgalmú élelmiszer kategóriákban, - a top 10-re az összes bolti eladás több mint 50 százaléka jut - általában emelkedett az értékesítés, a szénsavas üdítőital kivételével.

A forgalom növekedését tekintve listavezető a feldolgozott húskészítmény 9 százalékkal, majd a sör következik 1, a sajt pedig 10 százalékkal. A szénsavas üdítő  mutatója mínusz 1 százalék, ami gyakorlatilag stagnálást jelent. Nőtt a kávé 1 százalékkal, a klasszikus gyümölcslé 8, az ásványvíz 11, a gyümölcsjoghurt 6, a hűtött szeletes édesség 10 és a száraz tészta forgalma 2 százalékkal.

Az ACNielsen által vizsgált 57 háztartási vegyiáru kategória együttes évi forgalma meghaladja a 250 milliárd forintot. A legnagyobb forgalmú mosópor piaca értékben 6 százalékkal bővült. A sorrendben következő toalett papíré és nadrágpelenkáé 9-9 százalékkal, a dezodoré és az általános tisztítóké 6-6, az öblítőé 11, a tusfürdőé 6, a samponé 4, a fogkrémé 1, a mosogatószereké pedig 3 százalékkal. A háztartási vegyiáru értékben mért forgalmából a hipermarketek 38 százalékkal, élelmiszerből 28 százalékkal részesedtek 2005 november-2006 október között. A közlemény megjegyzi, hogy ezek az arányok csak minimálisan növekedtek, mivel az újabban nyitott üzletek a korábbi évekhez képest kisebb alapterületűek.

Biatorbágy határában az Aldi: ki lesz az áldozat?
Újabb pert bukott a Wal-Mart





Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG