1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az élelmiszerek forgalmazásából már csaknem 20 százalékot hasítanak ki a diszkontok. Az Aldi még csak most jön.
Az élelmiszerek forgalmazásából már csaknem 20 százalékot hasítanak ki a diszkontok. Az Aldi még csak most jön.

A megszorító intézkedések ellenére az élelmiszer árak a 2006 augusztus-novemberi időszakban általában a négy évvel korábbi szinten mozogtak, míg a háztartási vegyiáruk árszintje ebben az időszakban 10 százalékkal csökkent - áll az ACNielsen legfrissebb felmérésében. A piackutatók tapasztalatai szerint a kereskedelem koncentrációjának, a modern bolttípusok előretörésének, és az ezzel járó akcióknak köszönhető az átlagos fogyasztói árak stabilitása, sőt némi csökkenése.

A bolttípusok közül élelmiszernél a diszkontok és a hazai láncok növelték piaci részesedésüket az önálló kis boltok rovására. A háztartási vegyiárunál a drogériák és a diszkontok erősítették piaci pozíciójukat. Itt viszont a hazai láncok és az önálló kis boltok részaránya csökkent 1-1 százalékponttal.
A diszkontok az élelmiszerek forgalmazásában erősítették pozíciójukat
: 18 százalékra növelték piaci részesedésüket 2005 november-2006 októberben, az előző időszak 16 százalékával szemben, a növekedés elsősorban a Lidl piacra lépése okozta. Az Aldi várható piacra lépése tovább gerjeszti majd a versenyt - teszik hozzá. Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból az egy évvel korábbi 9 százalékos részesedésről kerekítve 10 százalékra lépett előre a diszkont.

A "hard diszkontok" terjeszkedésének egyik következménye, hogy növekszik a kereskedelmi márkás termékek piaci részesedése. Az ACNielsen által felmért élelmiszerekből a diszkont eladás 33 százaléka jutott saját márkás termékekre 2004 december-2005 novemberben, egy év múlva pedig már 45 százalék. A "non food" kategóriákban is erősödtek a diszkontok kereskedelmi márkái: értékben mért eladásuk a diszkontokban az előző évben még 36, de 2005 november-2006 októberben már 46 százalék.

Az ACNielsen által felmért élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben 7 százalékkal 1.000 milliárd forint fölé nőtt tavaly,  a háztartási vegyiáruké 5 százalékkal nőtt tavaly.
Az ACNielsen által felmért 86 élelmiszer kategória együttes évi forgalma meghaladja az 1.050 milliárd forintot. Élelmiszerből a kiugróan legnagyobb növekedést a mélyhűtött, félkész, rántanivaló sajtból regisztrálták, 131 százalékkal, de forgalma még így sem érte el a fél milliárd forintot. Utána az energia- és sportital következik 43, a jégkrém 35 és a jegeskávé 34 százalékos növekedéssel. Az energia- és sportital, valamint a jégkrém a diszkont csatornában bővült saját márkás kínálatnak és az alacsonyabb áraknak köszönheti az emelkedést. A mélyhűtött termékek gyorsütemű növekedésének fő oka szintén a diszkontok saját márkás offenzívája - jegyzik meg.

A legnagyobb forgalmú élelmiszer kategóriákban, - a top 10-re az összes bolti eladás több mint 50 százaléka jut - általában emelkedett az értékesítés, a szénsavas üdítőital kivételével.

A forgalom növekedését tekintve listavezető a feldolgozott húskészítmény 9 százalékkal, majd a sör következik 1, a sajt pedig 10 százalékkal. A szénsavas üdítő  mutatója mínusz 1 százalék, ami gyakorlatilag stagnálást jelent. Nőtt a kávé 1 százalékkal, a klasszikus gyümölcslé 8, az ásványvíz 11, a gyümölcsjoghurt 6, a hűtött szeletes édesség 10 és a száraz tészta forgalma 2 százalékkal.

Az ACNielsen által vizsgált 57 háztartási vegyiáru kategória együttes évi forgalma meghaladja a 250 milliárd forintot. A legnagyobb forgalmú mosópor piaca értékben 6 százalékkal bővült. A sorrendben következő toalett papíré és nadrágpelenkáé 9-9 százalékkal, a dezodoré és az általános tisztítóké 6-6, az öblítőé 11, a tusfürdőé 6, a samponé 4, a fogkrémé 1, a mosogatószereké pedig 3 százalékkal. A háztartási vegyiáru értékben mért forgalmából a hipermarketek 38 százalékkal, élelmiszerből 28 százalékkal részesedtek 2005 november-2006 október között. A közlemény megjegyzi, hogy ezek az arányok csak minimálisan növekedtek, mivel az újabban nyitott üzletek a korábbi évekhez képest kisebb alapterületűek.

Biatorbágy határában az Aldi: ki lesz az áldozat?
Újabb pert bukott a Wal-Mart





Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG