Az európai vásárlók már bizakodóbbak
A 13 tagú euróövezetben javult a gazdaságba vetett bizalom, elsősorban a fogyasztók körében mért nagyobb fokú derűlátás jóvoltából. Az Európai Bizottság által képzett gazdasági bizalmi index februárban - a megelőző három havi romlást követően - javult, 109,7 pontra emelkedett a januári 109,2 pontról.
Az index egyik összetevője, a fogyasztói bizalmi index -5-re emelkedett a januári -7 pontról, miközben a szolgáltatói és az ipari szektor bizalmi indexe februárban változatlanul a januári 20, illetve 5 ponton maradt.
Mindez arra utal, hogy az eurózóna múlt évi, 2000 óta tapasztalt leggyorsabb növekedése után az idén a háztartások növekvő kiadásai is lökést adhatnak a konjunktúrának. A konjunktúraciklus fázisára utaló üzleti klíma mutató februárra 1,56-ra emelkedett a januári módosított 1,39 pontról, meghaladva az elemzői előrejelzésekben szereplő 1,38 pontot. A tartósan magas szinten lévő üzleti klíma mutató azt jelzi, hogy várhatóan gyorsulni fog az ipari termelés 2007 első negyedében.
Csökkent az euróövezeti munkanélküliség, Magyarországon rosszabbodott
Az elmúlt két évben minden rosszabb lett?