Az idei a zöld turizmus éve lesz
A Magyar Turizmus Zrt. a belföldi vendégeknek az idén meghirdeti a "Zöld turizmus" évét, hasonlóan a tavalyi "Bor és gasztronómiai turizmus évéhez". Az MT által a zöldturizmus témakörében 1000 fős véletlenszerűen kiválasztott mintán végzett kutatási eredményei szerint a magyar lakosság csaknem fele az elmúlt három évben egyetlen magyarországi nemzeti parkban sem járt és nem szokott túrázni vagy lovagolni sem.
A nemzeti turisztikai marketingszervezet célja a kampányévvel a magyar lakosság érdeklődésének felkeltése a belföldi természetjárás a nemzeti parkok látogatása és a lovas turizmus, valamint a kerékpáros és vízi turizmus iránt.
Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta, tavaly a szálláshelyeken 48 százalék volt a belföldi 52 százalék a külföldi turisták aránya. Az MT célja, hogy Magyarországon a belföldi turisták arányát 60 százalékra növelje, már csak azért is mert ez közelítene az európai átlaghoz.
A vezérigazgató hozzátette, az elmúlt évben 25 milliárd forint értékű üdülési csekket bocsátottak ki, a tapasztalatok alapján ez az idén jelentősen növeli majd a belföldi turisták számát.
A vezérigazgató bízik abban, hogy az idei 9 hosszú hétvége szintén jó hatással lesz a hazai zöld turizmusra.
Válságban a vámmentes boltok - szesztilalom?
Turista-utálatban alig maradunk el a franciáktól
Az emberek többsége pénzt is áldozna az olimpiára
Sikeres téli invázió Budapesten