Az MSZP emlékeztet az Unió előtt az M5-ös problémájára
A képviselők harmadik olvasatban fogadták el a két tervezetet, melyek központi kérdése a közúti áru- és utasszállító sofőrök munka- és pihenőideje, valamint a jogszabályok betartásának ellenőrzése és a lehetséges szankciók.
Előbbivel kapcsolatban az EP végül elfogadta a kormányokat képviselő EU-tanács azon álláspontját, hogy a rendes napi pihenőidőnek megszakítás nélküli, legalább 11 órás időtartamnak kell lennie, de rendkívüli esetben a pihenőidő felosztható két részre, egy legalább három és egy legalább kilenc órásra. Ami a szankciókat illeti, a tanács - arra hivatkozva, hogy ez nemzeti hatáskörbe tartozik - nem volt hajlandó elfogadni, hogy bármilyen formában is utaljanak a kiszabható büntetések harmonizálására. Az EP kérésére szigorították viszont a jogszabályok betartásának ellenőrzését.
Hegyi Gyula felszólalásában elmondta, hogy a kamionközlekedés Magyarországon is számos településen pokollá teszi az ott lakók életét, ezért helyette az Európai Uniónak a vasúti és a folyami szállítást kellene támogatnia.
Emlékezhetünk az M5-ös autópálya drága voltának nehézségeire, ami miatt a kamionosok inkább az autóutat választották, emiatt bedőltek az utak és az útmellett élő lakosok életkörülményeit rontották.