Bepöccentek az ügyfelek a biztosítókra
Az idei első negyedévi 406 panasszal szemben a második negyedévben 445 panasz érkezett a PSZÁF-hez a biztosítókkal szemben. A múlt év második negyedében érkezett 325 panasszal szemben a növekedés az idén több mint 36 százalékos.
Továbbra is a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások ellen teszik az ügyfelek a legtöbb panaszt (62 százalék). (Nemrégiben erről külön jelentést készített a felügyelet, és egy ajánlás-tervezetet is kidolgozott a biztosítóknak az ilyen károk rendezéséről. A tervezetről most alakítják ki álláspontjukat a biztosítók.)
Második helyen állnak a lakásbiztosítások miatt beadott panaszok, a teljes lista 10 százalékával.
Harmadik a sorban a casco biztosítás 4,5 százalékkal, míg negyedik a baleset- és betegbiztosítás, a panaszok 3,6 százalékával.
A legtöbb panasz (az összes kétharmada) a kárügyintézések elhúzódását kifogásolja. Az ügyviteli kérdések állnak a második helyen 19 százalékkal, majd a kárigény elutasítása következik 15 százalékkal. A sor negyedik helyén áll csak 12,6 százalékkal a kártérítési összeg nagysága, vagyis amikor az ügyfél kevesli azt az összeget, amit a biztosító fizet neki.
A tájékoztató megjegyzi, hogy a szolgáltatások elleni panasz-listán és a panasztípusok listáján is első két kifogás egybe esik. Vagyis a kötelező gépjármű felelősségbiztosításoknál a leggyakoribb a kárügyintézés elhúzódása.
Mindent az életbiztosításokról
Az életbiztosítás legyen megtakarítás is