Boros milliárdok: ki költheti el?
A főtitkár elmondta: abban nincs vita szakmai berkekben, hogy a bormarketing hatékonyságának növelésére szükség van, és ehhez meg kell teremteni a megfelelő anyagi forrásokat is. A pénzek felett való rendelkezésről azonban már vita van a Magyar Bormarketing Kht. tagjai és az agrártárca között.
Az idei évtől a jövedéki adót a forgalomba hozatali járulék váltotta fel. Ennek mértéke ugyanannyi, mint a jövedéki adó volt, 8 forint literenként.
A bormarketinggel foglalkozó közhasznú társaság szerint a forgalomba hozatali járulék bormarketingre költhető 60 százaléka a Kht.-t illetné, míg a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium az Agrármarketing Centrumon keresztül juttatná el a marketing pénzeket a szőlő- és bortermelőkhöz.
A Magyar Bormarketing Kht.-nál úgy vélik, hogy a civil szervezet kezébe kellene adni a forrásokat annak érdekében, hogy szakmai alapon el lehessen dönteni, milyen célokra fordítható az évi mintegy 1,5-2 milliárd forint összegű forgalomba hozatali járulék 60 százaléka.
Kevesebb bor, de jobb minőség (hanganyag)