Danone: ízes eredmény
Változatlan valutaárfolyamokkal és azonos csoport-összetételre számolva, 9 százalékos volt a növekedés. A valutaárfolyamok alakulása 5 százalékpontot, a csoport bővülése 0,9 százalékpontot tett hozzá a bevétel gyarapodásához.
Az eladott mennyiségek 7,2 százalékos és az árak 1,8 százalékos emelkedése adta ki a 9 százalékos szerves növekedést.
A legkisebb arányban Európában nőtt a forgalom: 2,079 milliárd euróra 1,986 milliárdhoz képest. Ázsiában 678 millió euróra nőtt a bevétel 523 millióhoz képest, mindenütt másutt 777 millióra a tavalyi első negyedévi 566 millióhoz képest.
Szervesen Európában 4,3 százalékkal, Ázsiában 17,9 százalékkal, mindenütt másutt 16,5 százalékkal nőtt a forgalom.
A cégnél megerősítették az éves célt: a forgalom 5-7 százalékos szerves növekedésére számítanak.
A tavaly július elején lábra kapott piaci híresztelést, hogy az amerikai Pepsi Co. meg akarja venni a Danone-t, később minden oldalról cáfolták, a Danone mindazonáltal a Dominique de Villepin kormányfő kezdeményezte "gazdasági patriotizmus" kampány egyik kiváltója lett. A francia kormány listát állított össze azokról az iparágakról, amelyeket meg akar védeni a külföldi felvásárlóktól. Brüsszelben azonban bizonyosra veszik: Franciaország nem fogja megsérteni az EU-beli szabályokat.
A Danone-csoportnál, a piaci híresztelést cáfolva, tavaly július végén közölték, hogy magyarországi érdekeltségük nem tervez gyárbezárást. "A Győri Keksz Kft. gazdaságilag értelmetlen lépést követne el, ha feladná piacvezető termékeit és azok gyártását, forgalmazását", szólt az MTI-nek eljuttatott közlemény. A társaság ezzel azokra az interneten és sms-ben lábra kapott híresztelésekre reagált, amelyek - megfogalmazása szerint - már 2001-ben is valótlannak bizonyultak.
Világhódítás? A Kinder ellen vonul a Túró Rudi
A Danone bezárja szlovákiai üzemét
Óriás cégegyesülés Franciországban, ideges olaszok