Egyre népszerűbb a valódi gyümölcslé
A közlemény szerint a legnépszerűbbek a narancs- és az őszibarackízek, de mindkettő részaránya csökken. Pozitív tendencia jellemzi viszont a vegyes és különösen a multivitamin szegmens forgalmát.
A közlemény szerint a fogyasztói átlagárak jelentős mértékben változtak az elmúlt időszakban. Egy liter 100 százalékos juice átlagára 2004 december-2005 januárban 408 forint, egy évvel később 438, míg a legutóbbi hasonló periódusban 458 forint a Nielsen adatai szerint. A nektár literenként átlagosan 10 százalékkal került többe 2006 december-2007 januárban, mint egy évvel korábban. Stagnált viszont az italok átlagára.
Az alkoholmentes szomjoltó italok közül a szénsavas üdítőital kiskereskedelmi forgalmával a Nielsen tavalyi top-listáján 4. helyen áll. A piac mérete meghaladja az 50 milliárd forintot. Ugyanakkor a top 10-es listán ez az egyetlen kategória, amelynek forgalma értékben nem nőtt az előző évhez képest.
Az ásványvíz szintén szerepel a top-listán, 40 milliárd forint felé közeledő piacméretével a 7. helyen. Dinamikusan növekszik a forgalma, hiszen tavaly 13 százalékkal haladta meg az előző évit.
Gyümölcslével az öregedés és a betegségek ellen
Igyon egy üveg Castrót vagy Titót!