Eljött az idő: nagyon mennek a luxusórák
Legutóbb a svájci Swatch számolt be arról, hogy fennállása óta a legnagyobb mértékben, 8,3 százalékkal nőtt az árbevétele, 4,497 milliárd svájci frankra (3,5 milliárd dollár) tavaly. Az üzletmenet alakulásáról egyebet nem közöltek a cégnél, a mérlegadatokat március 23-án teszik közzé.
Az egyebek között a Rado, a Tissot és Omega óramárkákat birtokló Swatch adózott eredménye tavaly az első fél évben 267 millió svájci frank volt (210,4 millió dollár). Az üzemi eredmény egyszeri tételek után 9,3 százalékkal 293 millió frankra emelkedett, a bruttó bevétel 6,1 százalékkal 2,08 milliárd frankra emelkedett az egy évvel azelőttihez képest. A forgalom közel felét az elegáns óramárkák hozták.
Korábban az ugyancsak svájci Richemont és az olasz Bulgari ékszerház jelentett kétszámjegyű forgalomnövekedést az óra üzletágban, elsősorban a drága, gyémántokkal kirakott órák keresletének jelentős növekedése miatt.
Kisebb ütemben, de az egész óraiparban is kedvezően alakul az üzletmenet, a gazdaság élénkülése, az idegenforgalom bővülése miatt. Ezt támasztják alá a svájci kivitel alakulásának adatai is: tavaly a svájci óraexport 11 százalékkal rekordra, 12,3 milliárd frankra emelkedett.