Elszállnak? Ferihegyet támadja az ombudsman
Lenkovics Barnabás szükségesnek tartja annak vizsgálatát, hogy miként lehetne kiváltani a személy- és teherforgalom egy részét, figyelemmel arra, hogy az ország számos más pontján is található repülőtér.
Ez amellett, hogy a Ferihegyi repülőtér forgalomcsökkenését eredményezné, jótékony hatással lenne az adott térség infrastrukturális fejlődésére, továbbá új munkahelyeket is teremtene.
A javaslat előzménye, hogy az ombudsmanhoz több olyan beadvány érkezett, amelyben az indítványozók a lakóhelyük fölött elhaladó repülőgépek zaját sérelmezték.
Lenkovics Barnabás a panaszok vizsgálata után leszögezte: "a lakott területek fölött elhaladó alacsonyan repülő légi járművek zajkibocsátása miatt meg kell vizsgálni, hogy kijelölhető-e olyan légifolyosó, ahol a légi közlekedés a jelenleginél kisebb mértékű zavarással jár". A légi járművek zaja az állampolgárok széles körét érinti.
A lakott területek fölött elhaladó, a fel- vagy leszállás miatt alacsonyabban repülő gépek egyedi zajhatása 10-15 másodpercig rendkívül magas, mutat rá Lenkovics Barnabás, ezért a sűrűn, néhány perces időközönként induló és érkező gépek zaja összességében akkor is zavaró, ha huszonnégy órás átlagban a környezeti zajterhelés határérték alatt marad.
A légi közlekedési hatóság válaszát követően az országgyűlési biztos a gazdasági és közlekedési minisztertől kért tájékoztatást. A miniszter egyebek mellett arról értesítette, hogy két szakértői csoport is megkezdte működését annak felülvizsgálatára, hogy milyen módon csökkenthető a főváros egyes területeinek zajterhelése - írja közleményében Lenkovics Barnabás.
Az EasyJet és a Wizzair jött fel a dobogóra a Malév mögé Ferihegyen
Összeépítik a ferihegyi 2A és 2B terminált