Ennyi Chryslert nem bírnak eladni
A lap szerint elképzelhető, hogy jelentős termeléscsökkentéssel javít eredményén a Chrysler, amelyhez a névadó márkán kívül tartozik Jeep és a Dodge márka is. Elképzelhető, hogy a korábban tervezettnél 70 ezerrel kevesebbet gyárt le az idei második félévben, követve a Ford több mint 120 ezres termeléscsökkentési példáját. A nyáron hirtelen visszaestek a gyártó eladásai, például júliusban 37 százalékkal, azaz 150,3 ezer autója talált gazdára akkor, nagy raktárkészlet képződött, amit le szeretnének építeni.
Minden esetre tavaly az utolsó negyedévben a DaimlerChrysler konszern Chrysler részlegénél megugrott, 428 millió euróra nőtt az üzemi eredmény. A folyó negyedévben az amerikai autópiacon folyó ádáz árharc miatt a Chrysler is állandóan akciózik, s további árcsökkentést, illetve kamatmentes finanszírozást tervez, amikkel számít piaci részesedésének növelésére az utolsó évnegyedben.
Demszky: ne üljenek autóba!