Ezúttal a Malév volt megtévesztő, 30 milliós bírság
A közlemény emlékeztet rá, hogy a diszkont légitársaságok intenzív reklám- és marketingtevékenysége a klasszikus légitársaságokat is rászorította az árakkal operáló marketingmódszerek alkalmazására. A potenciális fogyasztók döntéseire hatást gyakorolnak a légitársaságok hirdetései. Amennyiben a tájékoztatás nem megfelelő, az ügyfelek csak a fizetéskor szembesülhetnek azzal, hogy a reklámban közöltnél többe kerül az utazás - hívja fel a figyelmet a GVH. A repülőre való felszállás előtt repülőtéri illetéket, jegykiállítási díjat vagy egyéb jogcímen felszámolt összeget is fizetni kell, így a végösszeg a hirdetésben szereplő ár többszörösére is rúghat - jegyzik meg. A GVH piactisztítási céllal több légitársaság ellen is eljárást indított.
A bírság összegének meghatározásakor enyhítő körülménynek bizonyult, hogy a Malév együttműködött a vizsgálatban és egy korábbi versenyhivatali eljárás során feltárt jogsértéseket a légitársaság nem valósította meg újra.
Reklámújságja miatt büntették meg az elektronikai megaáruházat
Kétmilliós bírság a megtévesztő ásványvíznek
80 milliós bírság az Auchannak és a Tescónak
Forrás: MTI