Feljelentették az OMV-t
Az AUA azzal érvelt, hogy az OMV a repülőbenzin árát a rotterdami nyersanyagtőzsde árai alapján számítja ki, jóllehet az üzemanyagot Triesztből hozza, kisebb költséggel. Az AUA maga is próbálkozik benzinimporttal Dél-Németországból vonaton, és ezen a módon 15 százalékkal olcsóbban jut az üzemanyaghoz az OMV tarifáihoz képest - közölték a légitársaságnál. Az AUA jelenleg 22 százalékban képes önállóan ellátni magát üzemanyaggal, és ezt egyelőre nem tudja növelni a környékbeli finomítók szűkös kapacitásai miatt. Az OMV az AUA üzemanyag-szükségletének a felét szállítja közvetlenül, a többit az ExxonMobil, a BP, a Shell, az Agip és a Total, de néhány éve már ezek a cégek is az OMV-tól veszik a repülőbenzint. Az AUA üzemanyagköltsége évi 500 millió euró.
Olaszországban a közelmúltban már volt példa arra, hogy olajtársaságokat megbírságoltak - összesen 315 millió euróra - a túlságosan megemelt repülőbenzinár miatt.
Az AUA ma 59,5 millió eurós veszteséget jelentett az első félévről adó előtt, csaknem felével kevesebbet a tavalyi első félévi, 106,6 milliós hiánynál.
Elkótyavetyéltek egy légitársaságot