Félreérthető gyógyszerreklámért jött a 8 milliós bírság
A GVH közleménye szerint az Abbot cég 2004. februárjában, áprilisában és augusztusában, illetőleg 2005. szeptemberében olyan szórólapot juttatott el orvosokhoz, amelyben gyógyszerének hatóanyagát más hatóanyaggal hasonlította össze.
Az úgynevezett összehasonlító reklám azonban csak szigorú feltételek teljesülése esetén alkamazható, és az ilyen reklámokkal összefüggésben az Országos Gyógyszerészeti Intézet is szakmai kifogásokat fogalmazott meg.
A GVH Versenytanácsa megállapította, hogy az Abbott Laboratories reklámjai nem voltak tárgyilagosak, illetőleg alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére. A reklám olyan állítást is tartalmazott, amely nem felelt meg a valóságnak.
Némely szórólap helytelenül utalt az állítás alapjaként hivatkozott tanulmányra, más szórólapon pedig a hivatkozott tanulmány sem igazolta az állítás helytállóságát. A szórólapok nem jelölték meg a közzétett grafikonok származási helyét sem, s így nem tették lehetővé a közölt adatok ellenőrzését.
Bebukta a TV2 a Született feleségek méltatását
Megint félrevezette a fogyasztókat a Vodafone
Kartellek és megtévesztések - milliárdos bírságok