Közel egymilliárd dollárnyi pénzt költött Japán vezető mobilos cége, a NTT DoCoMo egy helyi nagy hitelkártyás cég, a Sumitomo Mitsui Card bő harmadának megszerzésére.
Benne látja ugyanis a megfelelő partnert, hogy a mobiltelefonnal, mint afféle hitelkártyával való fizetést széles körben elterjessze Japánban. Az ilyen elektronikus fizetési módot már tavaly óta tesztelik a DoCoMo-nál. Jelenleg előbb a mobiltelefont kell pénzzel feltölteni, majd a mobiltelefonnal kell, előre, egy az ilyen fizetést elfogadó speciális készülék használatával az áru ellenértékét leróni.
A "telefon-kártya-pénztárca" egyelőre feltöltésenként kevesebb mint 400 dolláros értékhatárig működik, ennek ellenére mintegy 3 millió japán már vett "fizetőképes" mobilkészüléket. A DoCoMo arra számít, hogy idővel a japánok nem a hitelkártyájukkal vagy pénztárcájukból akarnak majd fizetni, hanem kizárólag mobiltelefonjukkal.
Borulhat a finn mobilpiac
Öldöklő mobilverseny: már ősszel jön a magyar 3G