A MasterCard 2006. év végén elvégzett regionális kutatása kimutatta, hogy a magyarországi prémium kártyabirtokosok, valamint a potenciális ügyfelek elsősorban a magasabb hitelkeret miatt használnak és igényelnek prémium plasztikokat. A kártyák egyéb szolgáltatásait ugyanakkor csak részben ismerik, és kevéssé használják - áll a sajtóközleményben.
Míg a magas hitelkeretért és az emelt kondíciókkal kötött utasbiztosításért a válaszadók nagy része jogosnak érezte a magasabb éves kártyadíjat, az ingyenes kártyaletiltást és sürgősségi kártyapótlást azonban már kevesen sorolták azon prémium szolgáltatások körébe, amiért egyértelműen nagyobb térítés jár. A közlemény szerint az arany- és platinakártyák reptéri VIP szolgáltatásainak részleteit a kártyások jellemzően nem ismerték, és bevallásuk szerint csak elvétve használják azokat. A kedvezményesen igénybe vehető szállodák többségét pedig - a közúti segélynyújtó szolgáltatáshoz hasonlóan - a válaszadók még a kártya használatával is túl drágának tartották.
Bár Magyarországon sokan használják az elsősorban magas hitelkeretükről ismert MasterCard prémium bankkártyákat, a hazai arany- és platinakártya birtokosok aránya egyelőre nem közelíti meg az uniós átlagot - áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a prémium kártyás ügyfelek aránya a teljes MasterCard portfólión belül Magyarországon mindössze 1%, szemben az Európai Unióban jelenleg mért 15%-kal. |
A megkérdezettek inkább átlagos, a mindennapi élethez jobban köthető szolgáltatásokat látnának szívesen - mutatta ki a tanulmány - például különböző használati cikkekre (ruhák, műszaki áruk) kártyával igénybe vehető árengedményt, vásárlói hűségprogramokat, ingyenes internet használatot, vagy nyaralással, utazással, wellness-szel kapcsolatos kedvezményeket. A kutatás eredménye szerint a hétköznapokhoz köthető szolgáltatások jóval nagyobb mértékben ösztönöznék a kártyaigénylést, mint a prémium termékek jelenlegi kedvezményei.
Nagyot ugrott a kártyás visszaélések száma
Elkelt a GIRO Bankkártya, fejlődhet a szolgáltatás
Alapos meglepetést okozott a bankkártya