A német Bertelsmann-konszern kedden megerősítette, hogy amerikai leánycége, a BMG Direct átveszi a legnagyobb amerikai kiskereskedelmi DVD-értékesítőt, a Columbia House Companyt. Az ügylet értékét nem hozták nyilvánosságra, közelálló források szerint mintegy 400 millió dollár. A felvásárlás 2002 - a Zomba Records megvásárlása - óta a
Bertelsmann legnagyobb amerikai szerzeménye. A Bertelsmann a Columbia 85 százalékát a Blackstone Grouptól, 7,5-7,5 százalékát a Sonytól, illetve a Time Warnertől vásárolja meg.
A Columbia House-t, a legnagyobb amerikai DVD-kiskereskedőt a BMG Directbe integrálják, amely a legnagyobb közvetlen fogyasztói zeneértékesítő az Egyesült Államokban. A Bertelsmann indoklása szerint a két üzletág egyesítésével szélesedik a termékpaletta, mind a BMG Direct, mind a Columbia House ügyfélköre számára.
Jön az újgenerációs DVD - közel 30 GB kapacitás