Szakértői fenntartások a biztonsági földgáztárolóval kapcsolatban
A felhasználók tavaly ősz óta rendületlenül ostrom alatt tartják a gázszolgáltatók ügyfélszolgálati irodáit - írja a Népszava. A cikk szerint jelenleg számlaegyenleg-egyeztetés céljával rohamozzák az ügyfelek az irodákat: a szolgáltatók ugyanis a szerződéseik alapján a szokásos felhasználási mennyiség utáni havi részszámlákat küldték ki, miközben a háztartások a szokottnál melegebb tél következtében az átlagosnál kevesebb földgázt égettek el.
Emiatt a felhasználók egy része értetlenül fogadta az alacsony fogyasztás miatt magasnak ítélt gázszámlát - írja a lap. A most befizetett összeg azonban nem "vész el”, mivel azt a lakóknak az elszámolási periódus végén – ez lehet havi, negyedéves vagy éves – jóváírják a szolgáltatók.
Tavaly az ideivel ellentétes volt a helyzet, akkor is a megszokott fogyasztásról mentek ki a bizonylatok, miközben az időjárás szokatlanul zordan alakult, amelynek nyomán többet kellett fűteni, azaz megugrott gázigény. Így a háztatások a valós fogyasztásuknál kevesebbet fizettek, és a szolgáltatók csak később jutottak hozzá a pénzükhöz.
Mint ismert, ezt megelőzően, a tél elején az idei gázártámogatás megszerzésnek a módja volt a legtöbb ügyfelet érdeklő kérdés, év végén, illetve január elején a gázóra-átíratás volt a slágertéma. A cikk szerint várhatóan március közepén-végén ér majd véget a gázszolgáltatók ügyfélszolgálati irodáiban tapasztalható fogyasztói roham. Előreláthatólag ugyanis akkorra sikerül tisztázni a felhasználókkal valamennyi számlázási, illetve ártámogatási kérdést.
Nyílik a gázpiac - de mi lesz az árakkal?
Új gázvezeték építését javasolja a Földgázszállító
Gázpiaci liberalizáció a jövő év közepétől
Szociális támogatás a pb-gázra is
Metróépítés miatt gázvezetékcsere a lakóházakban?