Gyenge újautóeladás, a dízelek viszont nagyon mennek
A jelentés szerint a magyarországi új autók forgalma éves viszonylatban 1,4 százalékkal esett vissza, miközben az átlagos áremelkedés az európai átlagtól jóval elmaradva mindössze 0,7 százalékot tett ki. A legdinamikusabban, 3,6 százalékkal a mini és 1,8 százalékkal az executive kategóriában emelkedtek az árak. A benzinüzemű autók ára átlagosan fél százalékkal, míg a dízeleké 1,3 százalékkal emelkedett.
Bár összességében a forgalom visszaesett, a dízel üzemű autók piaci részesedése jelentősen emelkedett. A forgalomba helyezett dízelek száma 29 százalékkal nőtt, míg a benzineseké 6 százalékkal csökkent. A dízelek piaci részesedése jelenleg 17 százalékot tesz ki a magyarországi új autók piacán. Az összesített forgalom visszaesése a korábban népszerű kategóriák gyenge teljesítményének eredménye, bár a felső középosztály és az executive kategória jól teljesített.
A jelentés szerint Európában folyamatosan nő az eladott dízel autók száma, egyre többen keresik a kisebb fogyasztású dízel gépjárműveket, annak ellenére, hogy azok drágábbak a benzines modelleknél. A jelentés szerint a dízelek a teljes európai autópiacból jelenleg 49 százalékban részesednek. Az előrejelzések alapján 2006-ban Európa-szerte azonban már több dízel autót fognak értékesíteni, mint benzinest.
A mi autónk, a mi rekord termelésünk
Dízelboom: Magyarországon olcsó az új autó