Szóval sokmindennel csak egyet lehet érteni. Annak jelentőségével ugyan nem vagyok pontosan tisztában, hogy a halottszállító használhassa a buszsávot, nyilván majd hasonló engedéllyel kellene ellátni a temetési meneteket is, viszont javaslom, hogy a közviszonyok derűje jegyében használhassák a buszsávot az esküvői konvojok is, ne csak a szomorú járműveknek legyen effajta lehetősége.
Biztonsági követelmények iskolabuszoknak, fényvisszaverő mellény kötelezően a kerékpárosoknak, gyalogosoknak az országutakon – kifejezetten fontos lenne, sok esetben életmentő, nyilván azzal a szerencsétlennel sem történt volna meg, ami megtörtént, akin a napokban három autó is átment egy ködös hajnalon. Ami viszont kifejezetten aggaszt, az a lakott területen kívüli maximális sebesség pontosítása.
Ez a megfogalmazás nem takarja ugyan a változás irányát, tehát hogy többet vagy kevesebbet akar-e a jogszabályalkotó engedélyezni, de szerintem nem kellene megmozgatni a mostani limiteket. Csökkenteni a maximumot értelmetlen, hiszen már a mostaniakat sem tartja be senki, növelni nagyon veszélyes, hiszen már a mostaniakat sem tartja be senki. Tudom, hogy valóságos mozgalom indult kis hazánkban a 90-es és főleg az autópályán 130-as korlátozás feloldásáért, de azt hiszem a normális autósok többségének nevében mondom, ez csak méginkább eldurvítaná a helyzetet, még magabiztosabban és erőszakosabban vezetnének például azok, akik úgy vélik, hogy ha nem három, hanem hatmilliót, ne adj isten tizenkettőt fizettek a kocsijukért, a vételárnak megfelelő többletjogokat is vásároltak egyben. Illetve kidobott pénznek érzik a hat vagy tizenkét milliót, ha nem rohangászhatnának ennek megfelelő arányban az utakon.
Nagyon-nagyon sokan halnak meg nálunk, értelmetlen a pusztulás, inkább szigorítani kellene, nem feltétlenül a limiteken, hanem az ellenőrzésen, ugorjon jogsi de rendszámtábla is és forgalmi is, végre annak is kockázattá kellene tenni a sebességhatárok durva túllépését, aki túllépi. Nemrég Romániában azt tapasztaltam, hogy az autósok, még a bukaresti rendszámú fekete terepjárók is, meglepően óvatosan hajtanak át a lakott településeken: naná, mostanság minden második faluban radaroznak és fizettetnek a gyorshajtókkal. Aztán ahogy hazaértem, az első autópálya-szakaszon azt láttam, hogy valakik durván letépték az óvatos vezetésre intő óriásplakátot.
Márványi Péter jegyzete
Korábbi jegyzetek:
Nálunk még rémálom, ha színesedik a világ
Kordon és bérmegállapodás: mi a különbség?
Vizitdíj: a balhé, amin túl kell esni
A kommunizmus és a rút anyagiasság
Zsarolja meg a gazdaság a politikát!
A cukkini, a tök és az elhagyott feleség története