Háttércsata a VB-n: a Puma legyőzte az Adidast
A sportszergyártók ádáz harcot vívtak egymással, eurómilliókat áldoztak márkáik, sportcipőik nézpszerűsítése, az eladások felfuttatása érdekében. 2002-ben a Nike uralta a piacot, hiszen e cég szponzorálta a német csapatot legyőző brazil csapatot. A Nike eladásai felfutottak a négy évvel ezelőtti brazil VB győzelem után, míg az Adidas a 2004 évi görög EB győzelem után tapasztalhatta meg ugyanezt.
A Puma volt kezdetben a mostani világbajnokság fő szállítója, és Olaszország mellet még 12 afrikai és ázsiai labdarúgó válogatottat szponzorált - ezek azonban már a korai szakaszban kihullottak a vetélkedőből. A vállalat a múlt héten közölte, hogy a focival kapcsolatos termékeinek eladásai 2006 első felében 40 százalékkal bővülhettek a múlt év első feléhez képest a VB jóvoltából. Bizakodó az Adidas is, amely ugyan két olyan vezető csapatot, a németet és a franciát támogatta, amelyek az olaszokkal szemben maradtak alul, de a cég reménykedik, hogy több mint 3 millió trikót fog értékesíteni az idén. Az Adidas látta el egyébként labdákkal, a bírókat pedig felszereléssel az idei VB-n.
Az Adidas a legnagyobb értékesítési reményeket a több mint 1,5 millió német, a mintegy 500 ezer francia és 300 ezer argentin trikó eladásához fűzi - ez utóbbi csapat volt az Adidas harmadik legnagyobb támogatottja. A Nike hozzájuk képest peches cégnek számít, mivel fő partnere, Brazília már a negyeddöntőben vesztett a franciákkal szemben, a szintén általa szponzorált Portugália pedig a harmadik helyért vívott meccsen maradt alul a németekkel szemben.
Elkapkodták a francia mezeket - nyert az Adidas?