Hurráoptimizmus Vietnámban és Hong-Kongban
Ázsia országai közül Vietnámban a leginkább optimisták a fogyasztók, a lista második helyén Hongkong szerepel - derül ki a MasterCard felméréséből. Vietnámban az kedvez a fogyasztóknak, hogy a volt kommunista ország áttér a piacgazdaságra - és erre egy gyors növekedésű térségben kerül sor; Hongkongot pedig a tőzsde fellendülése és a munkanélküliség csökkenése juttatta az élmezőnybe.
Általánosságban elmondható, hogy a régióban meglehetősen optimisták a fogyasztók, most sokkal inkább azok, mint hat hónapja voltak; Dél-Koreában és Tajvanon ugyanakkor a foglalkoztatás miatt aggályok gyengítették a bizakodást, Malajziában és Ausztráliában pedig gyengülést mértek az elemzők. A fogyasztói bizalom MasterIndexe a térség átlagában 64,3 pont lett, fél éve 57,4 pont volt.