Idén jön az új Suzuki - bővítés minden tekintetben
Az elmúlt évek kiegyensúlyozott termelése után 2007-ben is folyamatos, stabil növekedést tervez a Magyar Suzuki Zrt. A gyártókapacitás 2004-ben megkezdett bővítésének fináléja lesz a 2007-es év a Suzuki számára, hiszen a 2008-ra tervezett 300. 000-es évi gépkocsi darabszám legyártásához megfelelő technológiai és emberi erő bővítés az idei évben éri el csúcspontját. A bővítéshez szükséges anyagi eszközberuházás a gyár összes termelőüzemét érinti, de az idei év utolsó negyedévére tervezett új modell megjelenésére is jelentős összeget fordít a vállalat.
A tavalyi beruházás mértéke 50 milliárd forint feletti összeg, 2007-re pedig ezt meghaladó összeget tervez a vállalat, mely egyenletesen oszlik meg az 5 termelőüzem között, továbbá magában foglalja a beszállítóknál kihelyezett szerszámkészlet folyamatos bővítését és modernizációját.
A 2006-ban szalagról legördült közel 164 ezer darab autó 20%-os növekedést jelez 2005-höz képest a legyártott autók darabszámát tekintve, idénre pedig további 38%-os növekedést tervez a vállalat. Az ehhez szükséges technológiai és eszközháttér megteremtése is évekre nyúlik vissza. A tavaly munkába állított 3000 tonnás prés után idén februárban kezdi meg próbaüzemét egy új, 5600 tonnás sajtológép a présüzemben, valamint újabb 250 robot érkezik a már meglévő 400-hoz a hegesztőüzembe. A kapacitásbővítés a gyár kommunális és kiszolgálóhelyiségeit is érinti: az üzemi étkező, az oktatótermek, az öltözők, a pihenőhelyiségek, valamint a vállalati parkoló is átalakításra, megnagyobbításra kerül.
A gyártási kapacitásbővítés a technikai és egyéb eszközberuházások mellett megköveteli a vállalat emberi erőforrásainak nagymértékű növelését is. A Magyar Suzuki Zrt. jelenleg 4800 főt foglalkoztat, ám a stabil növekedés érdekében további 1000 főt kíván felvenni a vállalat 2007-ben. A gyártási kapacitás pozitív hatásaként a beszállítói kör ezzel párhuzamosan bővül, s így munkát ad nem csupán a régióban, de a Magyarországon található kis- és középvállalatok számára is.
Kevesebb új autót vettek tavaly
A Suzuki nem törekszik a világ legolcsóbb autójának kifejlesztésére
Tovább gyorsulhat a hibrid-piac
Drágább lesz a regadó