Hordót gurítottak a Dunaújvárosi új Duna-hídon
A hordógurítás hagyománya arra a babonára vezethető vissza, hogy aki először átkel az újonnan elkészült hídon, azt szerencsétlenség éri. A híd végleges szerkezeti állapotának elkészülését ünneplik így a hídépítésben részt vevő szakemberek: azt jelenti, hogy zavartalanul át lehet jutni a Duna egyik partjáról a másikra. Általában a hídépítők söröshordót gurítanak át a hídon. A hordón aztán "beteljesedik a balsors": csapra ütik és elfogyasztják a tartalmát. A szerkezetkész hídon jelenleg a pillér betonozása folyik, a szigetelés és a festés is folyamatban van. A kosárfülek hófehérek lesznek. A hídon a teljes pályaszerkezetet is meg kell építeni ahhoz, hogy a forgalom elindulhasson. Az 5,5 km pálya szakaszon még a kopóréteg hiányzik.
Autópálya Nyíregyházáig
A tervek szerint az autópálya-ügyben sokszor emlegetett Horvátországban 2008-ra 1501 kilométer gyorsfogalmi útszakasz lesz. |
Ritka környezetvédelmi beavatkozásra kerül sor a szakaszon. Az autópálya közvetlen közelében olyan védett gyep található, amelynek "lakói”, egyes rágcsálók könnyen feljuthatnak az autópályára, ahol a biológiai láncnak köszönhetően velük együtt védett madarak eshetnek áldozatul az autópálya forgalmának. E ritka és véletlen problémát a szakemberek talajtakaró cserjék és levendula ültetésével próbálják megoldani, ami távol tartja az állatokat a pálya veszélyeitől.
Forrás: www.nart.hu
Nyíregyháza - Vásárosnamény
Az M3 autópálya Nyíregyháza–Vásárosnamény közötti szakasza, mely környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik, az engedélyezési és kiviteli tervek készítésére érvényes szerződése van a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőnek . Legkorábban az év végére várható az építési engedély kiadása. Ezt követően kezdődhet meg a területszerzés, majd az előzetes régészeti leletmentés, valamint a kiviteli terv készítése. A kivitelező pályáztatása 2009. első felében válik lehetővé. A szakasz hossza 45 km, mely az M49-es gyorsforgalmi út elválásáig autópálya keresztmetszettel valósulna meg (33 km), onnan az ideiglenes végcsomópontig csak az egyik pálya készülne el (12 km).
M300, M49
Az M3 autópályához csatlakozik az M300-as gyorsforgalmi út, mely 38 km hosszban, Vásárosnamény (M3 autópálya) és Záhony között biztosít kapcsolatot 2x2 sávon. A projekt folytatása az M300 gyorsforgalmi út Záhony-országhatár közötti rövid, kb.5 km-es szakasza. Az M49-es gyorsforgalmi út az M3 autópálya (Mátészalka) és Csengersima között kerül kiépítésre. Az elfogadott KÖZOP program értelmében első ütemben az autópályától Ökörítófülpösig épül ki, a 49 sz. főút mentén 2x1 sávos kialakítással. Ennek hossza 30 km.
Az első ütem része az M3 autópálya, M49 gyorsforgalmi út elválási csomópont kiépítése is.Későbbi ütemben építhető meg folytatása a romániai határátkelőhelyig, illetve bővíthető 2x2 sávos gyorsforgalmi úttá. A NIF Zrt. a teljes szakasz tanulmánytervének, valamint előzetes környezetvédelmi tanulmányának tervezés előkészítő munkáit 2007. áprilisában megkezdi - olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hírlevelében.
Megvan, melyik utakért és mennyit kell fizetni
Privatizálják a török autópályákat
Sztrádafelújításra idén 7,6 milliárdot fordítanak
Szerkezetkész a dunaújvárosi Duna-híd
Matricás szakaszok: kezdeti előny a bliccelőknél
Többet spórolhatnak az autópályákon (hanganyag)
Laboratóriumban döntik el, hol legyen az M0-ás