1p
2002. júniusában Magyarországon a gyorsforgalmi úthálózat hossza 534 km volt, 2006 végére pedig elérte a 952 kilométert. Az idei átadásokkal együtt a hálózat hosszabb lesz, mint 1000 km. Kerülgetik a rágcsálókat és madarakat az építők
2002. júniusában Magyarországon a gyorsforgalmi úthálózat hossza 534 km volt, 2006 végére pedig elérte a 952 kilométert. Az idei átadásokkal együtt a hálózat hosszabb lesz, mint 1000 km. Európai uniós forrásból közel 500 km vasútfejlesztés, közel 200 km gyorsforgalmi út és további, megközelítőleg 300 km gyorsforgalmivá fejleszthető út építése és 1200 km-t meghaladó 11,5 tonnás megerősítés és főútfejlesztés valósul meg.

Hordót gurítottak a Dunaújvárosi  új Duna-hídon

A hordógurítás hagyománya arra a babonára vezethető vissza, hogy aki először átkel az újonnan elkészült hídon, azt szerencsétlenség éri. A híd végleges szerkezeti állapotának elkészülését ünneplik így a hídépítésben részt vevő szakemberek: azt jelenti, hogy zavartalanul át lehet jutni a Duna egyik partjáról a másikra. Általában a hídépítők söröshordót gurítanak át a hídon.  A hordón aztán "beteljesedik a balsors": csapra ütik és elfogyasztják a tartalmát. A szerkezetkész hídon jelenleg a pillér betonozása folyik, a szigetelés és a festés is folyamatban van.  A kosárfülek hófehérek lesznek. A hídon a teljes pályaszerkezetet is meg kell építeni ahhoz, hogy a forgalom elindulhasson. Az 5,5 km pálya szakaszon még  a kopóréteg hiányzik.

Autópálya Nyíregyházáig

A tervek szerint az autópálya-ügyben sokszor emlegetett Horvátországban 2008-ra 1501 kilométer gyorsfogalmi útszakasz lesz.
Március közepétől megkezdődött a burkolatépítés a Görbeházától kezdődő 39 km-es szakaszon.  A mérnökségi telep építése is folyamatban van Hajdúnánáson. A területszerzés a pálya szakaszt már nem érinti, földutak, kerülő utak területszerzése illetve a vízjogi létesítési engedélyek beszerzése szükséges még. A szerződésben vállalt határidő (szeptember vége) tartható.

Ritka környezetvédelmi beavatkozásra kerül sor a szakaszon. Az autópálya közvetlen közelében olyan védett gyep található, amelynek "lakói”, egyes rágcsálók könnyen feljuthatnak az autópályára, ahol a biológiai láncnak köszönhetően velük együtt védett madarak eshetnek áldozatul az autópálya forgalmának. E ritka és véletlen problémát a szakemberek talajtakaró cserjék és levendula ültetésével próbálják megoldani, ami távol tartja az állatokat a pálya veszélyeitől.


Forrás: www.nart.hu

Nyíregyháza - Vásárosnamény

Az M3 autópálya Nyíregyháza–Vásárosnamény közötti szakasza, mely környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik, az engedélyezési és kiviteli tervek készítésére érvényes szerződése van a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőnek . Legkorábban az év végére várható az építési engedély kiadása. Ezt követően kezdődhet meg a területszerzés, majd az előzetes régészeti leletmentés, valamint a kiviteli terv készítése. A kivitelező pályáztatása 2009. első felében válik lehetővé. A szakasz hossza 45 km, mely az M49-es gyorsforgalmi út elválásáig autópálya keresztmetszettel valósulna meg (33 km), onnan az ideiglenes végcsomópontig csak az egyik pálya készülne el (12 km).

M300, M49

Az M3 autópályához csatlakozik az M300-as gyorsforgalmi út, mely 38 km hosszban, Vásárosnamény (M3 autópálya) és Záhony között biztosít kapcsolatot 2x2 sávon. A projekt folytatása az M300 gyorsforgalmi út Záhony-országhatár közötti rövid, kb.5 km-es szakasza. Az M49-es gyorsforgalmi út az M3 autópálya (Mátészalka) és Csengersima között kerül kiépítésre. Az elfogadott KÖZOP program értelmében első ütemben az autópályától Ökörítófülpösig épül ki, a 49 sz. főút mentén 2x1 sávos kialakítással. Ennek hossza 30 km.

Az első ütem része az M3 autópálya, M49 gyorsforgalmi út elválási csomópont kiépítése is.Későbbi ütemben építhető meg folytatása a romániai határátkelőhelyig, illetve bővíthető 2x2 sávos gyorsforgalmi úttá. A NIF Zrt. a teljes szakasz tanulmánytervének, valamint előzetes környezetvédelmi tanulmányának tervezés előkészítő munkáit 2007. áprilisában megkezdi - olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hírlevelében.

Megvan, melyik utakért és mennyit kell fizetni
Privatizálják a török autópályákat
Sztrádafelújításra idén 7,6 milliárdot fordítanak
Szerkezetkész a dunaújvárosi Duna-híd
Matricás szakaszok: kezdeti előny a bliccelőknél
Többet spórolhatnak az autópályákon (hanganyag)
Laboratóriumban döntik el, hol legyen az M0-ás
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG