Informatikai hiba miatt nem lehetett matricát kapni
Leállt az Állami Autópálya Kezelő Zrt. matrica-értékesítő informatikai rendszere több értékesítési ponton csütörtök reggel, ám délelőtt 10 óra óta a rendszer ismét tökéletesen működik - mondta el Winkler-Virág András, az ÁAK kommunikációs vezetője az MTI-nek. Kifejtette: a hiba az Állami Autópálya Kezelő Zrt. informatikai hálózatában keletkezett 6 óra 20 perckor, és három benzinkút-hálózat (Mol, Shell, OMV) egyes állomásait, az internetes és telefonos matrica-értékesítési lehetőségeket, valamint az ÁAK Zrt. ügyfélszolgálatait érintette.
A többi benzinkútnál zavartalan volt az értékesítés, és a felsorolt töltőállomásoknál is elvileg adott volt az úgynevezett "off-line" vásárlás lehetősége. A kommunikációs vezető közölte: a problémát a monitoring rendszer jelezte a szakembereknek, akik kétórás munkával elhárították a hibát. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. a hibáért vállalja a felelősséget, és az érintettek elnézését kéri.
Az ÁAK Zrt. felkéri azokat az autósokat, akik csütörtök reggel emiatt nem tudtak matricát vásárolni, hogy menjenek el újra valamelyik értékesítési pontra az úthasználati jogosultság megváltására. Egyben felhívja azoknak a gépjárművezetőknek a figyelmét, akik a fennakadás miatt nem tudtak matricát venni, és emiatt az érintett időszakban e nélkül közlekedtek a díjköteles autópálya-szakaszok valamelyikén, hogy jelentkezzenek a 06-40-40-50-60-as kék számon, amennyiben pótdíjfizetési felszólítást kapnak.
Winkler-Virág András leszögezte: a hiba nincs összefüggésben az új, 2007-es matricák forgalmazásával, a matricák időben elkészültek, a társaság megfelelő készlettel rendelkezik, és időben el is juttatta a matricákat az értékesítési helyekre.