Jogsértés a Tesco-nál: 36 milliós bírság lett az ára
A GVH versenytanácsa a 2006. március 7-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy a Tesco-Global Áruházak ZRt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal, hogy bizonyos - széles körű reklámkampányban meghirdetett - akciós termékei egyes áruházaiban már az akció kezdő napján sem voltak kaphatóak, vagy rendkívül rövid idő alatt elfogytak.
Továbbá az általa nyújtott árkedvezménnyel kapcsolatban valótlan tájékoztatást tett közzé, és egy termék vonatkozásában a "Csak a Tesco-ban kapható!" állítás sem felelt meg a valóságnak.
A bírság összegének megállapítása során a versenytanácsa figyelemmel volt arra, hogy a Tesco-val szemben - hasonló típusú versenyjogi jogsértések miatt - már több alkalommal folytatott le versenyfelügyeleti eljárást a Gazdasági Versenyhivatal - áll a közleményben.
CBA, Coop és Reál: szemben a hipermarketekkel
Ausztria: a kishalakat megeszik, ugye?
Áresés készül a Tescónál?