Kelet-Európa húzza a Toyotát
Elsősorban a kelet-európai kereslet élénkülésének köszönhetően a Toyota már az idén elérheti a jövőre tervezett értékesítési céljait.
A világméretekben második, japán autóipari csoport európai igazgatója a genfi autószalon előtt elmondta: az idén 1,22 millió autót terveznek eladni Európában, 100 ezerrel többet a tavalyinál. Tavaly rekord mennyiségű, 1,124 millió járművet értékesítettek, 17 százalékkal többet a 2005-ösnél.
A vállalat az idén nagy reményeket fűz az új modellekhez és a hibrid autókhoz. A csoport igazgatóságának elnöke arra számít, hogy 2007-ben csoportszinten 9,34 millióra növekszik az értékesítés a tavalyi 8,8 millióról. Ebből 8,4 millió lenne a Toyota márka.
A vállalatcsoport február elején 426,7 milliárd jenes adózott eredményt jelentett az üzleti éve decemberrel zárult harmadik negyedéről, 7,3 százalékkal többet az egy évvel korábbi 397,6 milliárd jennél. Az első üzleti negyedévben 39,2 százalékkal, a másodikban 33,6 százalékkal volt nagyobb az adózott eredmény az egy évvel korábbinál. A lassulás ellenére - amit a gyenge hazai értékesítés és egy amerikai gyárépítkezés induló költsége okozott - az eredmények negyedévi rekordot jelentenek.
A tavaly márciussal zárult, előző üzleti évében a Toyota adózott eredménye 1,372 billió jen volt, 17 százalékkal több az előző évi 1,171 billiónál.
Hondának hívják az új japán csodát
Tovább gyorsulhat a hibrid-piac
Több, mint félmillió autót hív vissza a Toyota