Február óta tart a Kálvin téri állomásépítés előkészítése, a közműkiváltási munka zajlott a Kálvin tér két szélén. A munka „oroszlánrésze” csak most következik, április 5-től két évre le kell zárni a Kálvin tér Vámház körúti részét. Ettől fogva csak a BKV járművei haladhatnak át a munkaterületen, a közúti forgalom nem.
A Kálvin tér lezárása kisebb-nagyobb változásokkal egészen 2008 végéig marad érvényben, amíg a metróállomás szerkezetépítése befejeződik. Az építkezés következő néhány hetében a téren keresztül haladó 2 méter átmérőjű csatorna vezeték kiváltására, áthelyezésére kerül sor. Ez után kezdődhet meg az állomás szerkezet „résfalainak” megépítése. A résfal lényegében egy függőlegesen földbe ásott vasbeton falat jelent, mely az állomás külső fala is egyben.
Augusztus 21-től, a Szabadság híd felújítása és lezárása miatt ez a forgalmi rend is változik majd |
A környék forgalmi kapacitása jelentősen csökken majd: minden budapestit arra kérnek, hogy lehetőleg kerülő úton, alternatív útvonalakon közlekedjen főleg az alsó rakpart, a Vámház körút és a Szabadság híd környékén - olvasható a BKV közleményében.
Fidesz: évente fel lehetne építeni a 4-es metrót
Névcsere a metróban - 35 millióért
A 4-es metró elvitte a 2-es villamost
Már a Kálvin téren a 4-es metró, de ne örüljön!
Leváltják a 4-es metró projektvezetőjét