Kezdenek teret veszteni a piackutatás hagyományos eszközei
Tavaly általánossá vált a piackutatásban a legújabb, számítógéppel támogatott adatfelvételi eljárások alkalmazása: a PMSz tagszervezetek csaknem 1.000 számítógépes adatfelvételi egységet létesítettek mára, amelyekkel a legkorszerűbb multimédia eszközöket állították a kérdőíves felmérések szolgálatába. Átmeneti visszaesést követően jelentősen nőtt az online kutatásokból származó bevétel, ugyanakkor továbbra is súlyos hátráltató tényező a nem megfelelő internet-ellátottság.
A közlemény szerint az utóbbi évek fontos tendenciája, hogy nő a folyamatos, ismétlődő kutatások aránya, ugyanakkor az egyszeri kutatásoké némileg csökken. Ez a piackutatások szisztematikus alkalmazásának további terjedésére utaló jel, és egyúttal azt is jelzi, hogy az empirikus adatgyűjtések, tudományos elemzések alapján hozott döntések iránti igény markánsan jelen van az üzleti életben. Ezt az igényt pedig egyre inkább újszerű eszközökkel elégítik ki a piackutató ügynökségek, ennélfogva a piackutatás hagyományos eszközei (telefonos, személyes megkérdezések) kezdenek teret veszteni - áll a közleményben.
Nagyott ugrott az internetes reklámozás mértéke