A Magyar Lízingszövetség tagjai tárgyalásokat kezdeményeztek a Pénzügyminisztérium illetékeseivel, hogy közösen szűrjék ki az operatív lízing számára versenyhátrányt okozó szabályozási elemeket - fűzik hozzá.
Példaként említik, hogy tartós bérlet esetén a lízingbeadó cégnél a bérleti díj számlája mellett számos olyan számla keletkezik, amely lényegében csak átfut a lízingbeadón, hiszen a költség a lízingbevevőt terheli, az iparűzési adót azonban a vállalkozásoknak a teljes forgalom alapján kell megfizetniük. A lízingcég tehát ilyenkor ezt a tételt is belefoglalja az operatív lízing nettó bérleti díjába, amely így már nem lesz olyan versenyképes, mint a pénzügyi lízing konstrukció.
"A lízingtársaságok által javasolt megoldások alaposan megkönnyíthetnék a forráshiányos kis- és középvállalkozások helyzetét, olcsóbbá és biztonságosabbá tennék finanszírozásukat" - fűzik hozzá. |
Az iparűzési adó ügyében egyelőre nem történt előrelépés - jegyzik meg -, ám a gépjármű flotta-finanszírozás terén várható elmozdulás a Hypo-Alpe-Adria Leasing szerint.
Adós autósok: nem a kézrátétel a gyógyír
Autó helyett ingatlant lízingelünk
Pénzintézeti csalások: lerántják a leplet!