Kóka: Tessék választani, Kína, India, vagy Magyarország?
A miniszter a lap tegnapi számában megjelent interjúban kifejtette, hogy a deficit már az idén 4,7 százalékra csökken, de Magyarország például nem tudja leállítani az autópálya-építkezéseket. "Ez számunkra nagy teher, de egész Európa számára fontos" - nyilatkozta Kóka János.
A miniszter az interjúban elmondta: el tudja képzelni, hogy a jelenleg négy százalék körüli magyar gazdasági növekmény az idén egy százalékkal bővül. "Az EU-nak meg kell értenie, hogy ez nem egy magatehetetlen térség. Azt hiszem, ez a térség az Európai Unió versenyképességének legnagyobb tartaléka. Amennyiben mi fejlődünk, fejlődik az unió is, ha nem, akkor fejlődik Kína és India" - közölte a miniszter, aki adócsökkentésről is szólt, "adóversenyben állunk szomszédainkkal".
Kóka János az interjúban hangoztatta, hogy az elmúlt évtizedekben Oroszország nagyon megbízható energiaszállítónak bizonyult, de vannak politikai, gazdasági és technológiai kockázatok. Tudósok véleménye szerint Európában a gázfelhasználás az elkövetkezendő 15 évben 25-30 százalékkal nő majd, miközben a keletről származó ellátási kapacitás szénhidrogénekből nem nő. Magyarország aggályainak eloszlatása végett az energiahasznosítás nagyobb hatékonyságára, az infrastrukturális fejlesztésre és a nemzetközi politikai szolidaritásra összpontosít. Kóka János említést tett alternatív beszerzési, illetve szállítási lehetőségekről: az Adria-vezetékről, a Nabucco-vezetékről.
Autópályáért tízezer új munkahely? (hanganyag)