Minél nagyobb teljesítményű és minél tartósabb, minél több feltöltést lehetővé tevő akkumulátorok kifejlesztésére fognak törekedni a világ vezető autógyárai - írta a The Christian Science Monitor azzal kapcsolatban, hogy az elektromos és vegyes hajtású, vagyis hibrid autóké a jövő.
A világ vezető autógyártó vállalata, az amerikai General Motors elnök-vezérigazgatója, Richard Wagoner személyesen mutatta be a közönségnek vadonatúj fejlesztésű elektromos autójuknak, a Chevrolet Voltnak a prototípusát. A kocsi érdekessége, hogy - a tervek szerint - egy egyszerű háztartási konnektorból is fel lehet majd tölteni. A Chevy Voltba sokkal nagyobb villanymotort helyeztek el, mint amekkora az egyik fő rivális, a Toyota immár legendás hibridjében, a Priusban üzemel. A Volt papíron 40 mérföldet képes megtenni villamos árammal, és a végsebessége 100 mérföld óránként. Ahhoz azonban, hogy az amerikai cég megnyerhesse az elektromos autógyártás versenyét, előbb egy másik kihívásban, az akkumulátorok fejlesztése terén kell a japán cégeket leköröznie.
A három vezető amerikai gyártó, a GM, a Ford és Daimler-Chrysler 500 millió dolláros ötéves szövetségi támogatásért folyamodott egy akkumulátorfejlesztési programhoz. |
Walter McManus, a Michigani Közlekedéskutatási Intézet gépjárműelemző osztályának vezetője rámutatott: az igényelt nagy teljesítményű akkumulátorok technológiája még a jövő zenéje, nem arról van szó, hogy már csak a kereskedelmi bevezetés van hátra. A Michigani Egyetem szakértője, Ann Marie Sastry a nagyra törő gyártói elképzeléseket borúlátóan ítéli meg. Szerinte a konnektorból feltölthető autós akkumulátortechnológia kidolgozásától még olyan messze van az emberiség, mint attól, hogy állandó települést létesítsen a Holdon.
A GM a közelmúltban kötött együttműködési szerződést két vezető elemgyártóval, a Johnson Controls és Cobasys céggel, valamint partnervállalataikkal. |
A detroiti autóshowról sugárzott hétvégi tudósításban a CNN hírtelevízióban az hangzott el: a hibrid autók forgalmazása tavaly némileg visszaesett, nem kizárt, hogy a vegyes üzemű járművek helyett a dízel hajtsú kocsik előtt áll olyan karrier a tengerentúlon, mint amilyet Európában befutottak, ahol ma már nagyjából minden második személyautó benzin helyett gázolajjal megy.
Kevesebb új autót vettek tavaly
Áprilistól fizetősek lesznek az autóutak is
Mik lesznek a jövő kütyüjei? Már bemutatták