1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A világ egyik legnagyobb autóshowján, a detroiti kiállításon több olyan újdonságot mutattak be, ami arra utal, hogy a jövő az akkumulátoroké
A világ egyik legnagyobb autóshowján, a detroiti kiállításon több olyan újdonságot mutattak be, ami arra utal, hogy az autógyártó cégek közötti verseny egyik fő frontja az elkövetkező években az akkumulátorok fejlesztése lesz.

Minél nagyobb teljesítményű és minél tartósabb, minél több feltöltést lehetővé tevő akkumulátorok kifejlesztésére fognak törekedni a világ vezető autógyárai - írta a The Christian Science Monitor azzal kapcsolatban, hogy az elektromos és vegyes hajtású, vagyis hibrid autóké a jövő.

A világ vezető autógyártó vállalata, az amerikai General Motors elnök-vezérigazgatója, Richard Wagoner személyesen mutatta be a közönségnek vadonatúj fejlesztésű elektromos autójuknak, a Chevrolet Voltnak a prototípusát. A kocsi érdekessége, hogy - a tervek szerint - egy egyszerű háztartási konnektorból is fel lehet majd tölteni. A Chevy Voltba sokkal nagyobb villanymotort helyeztek el, mint amekkora az egyik fő rivális, a Toyota immár legendás hibridjében, a Priusban üzemel. A Volt papíron 40 mérföldet képes megtenni villamos árammal, és a végsebessége 100 mérföld óránként. Ahhoz azonban, hogy az amerikai cég megnyerhesse az elektromos autógyártás versenyét, előbb egy másik kihívásban, az akkumulátorok fejlesztése terén kell a japán cégeket leköröznie.

A három vezető amerikai gyártó, a GM, a Ford és Daimler-Chrysler 500 millió dolláros ötéves szövetségi támogatásért folyamodott egy akkumulátorfejlesztési programhoz.
A szakértők első lépcsőben olyan akkumulátort szeretnének kifejleszteni, amellyel 40 mérföldet lehet megtenni és több ezerszer újra lehet tölteni komolyabb meghibásodás nélkül. A telepre 150 ezer mérföldes, tíz évre szóló garanciát kívánnak nyújtani. A kutatások jelenleg olyan lítium-ion akkumulátor fejlesztése körül összpontosulnak, amilyeneket a mobiltelefonokban és a laptopokban használnak. Gépkocsikba szerelt változataik kétszer nagyobb kapacitásúak lennének, mint a mai hibridautókban alkalmazott nikkel-fémes telepek. Ugyancsak kutatások folynak bizonyos kondenzátoros technológia irányában.

Walter McManus, a Michigani Közlekedéskutatási Intézet gépjárműelemző osztályának vezetője rámutatott: az igényelt nagy teljesítményű akkumulátorok technológiája még a jövő zenéje, nem arról van szó, hogy már csak a kereskedelmi bevezetés van hátra. A Michigani Egyetem szakértője, Ann Marie Sastry a nagyra törő gyártói elképzeléseket borúlátóan ítéli meg. Szerinte a konnektorból feltölthető autós akkumulátortechnológia kidolgozásától még olyan messze van az emberiség, mint attól, hogy állandó települést létesítsen a Holdon.

A GM a közelmúltban kötött együttműködési szerződést két vezető elemgyártóval, a Johnson Controls és Cobasys céggel, valamint partnervállalataikkal.

Ma még a lítium-ion telepek biztonsága is kívánnivalót hagy maga után (ezt a típust fejleszti a Toyota is). A Sony cég tavaly 9,3 millió laptopos akkumulátort volt kénytelen visszahívni túlhevülés, tűzveszélyesség miatt.

A detroiti autóshowról sugárzott hétvégi tudósításban a CNN hírtelevízióban az hangzott el: a hibrid autók forgalmazása tavaly némileg visszaesett, nem kizárt, hogy a vegyes üzemű járművek helyett a dízel hajtsú kocsik előtt áll olyan karrier a tengerentúlon, mint amilyet Európában befutottak, ahol ma már nagyjából minden második személyautó benzin helyett gázolajjal megy.

Kevesebb új autót vettek tavaly
Áprilistól fizetősek lesznek az autóutak is
Mik lesznek a jövő kütyüjei? Már bemutatták

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG